Skip to main content
فهرست مقالات

رابطه بین تقارن و عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه کاری

نویسنده: ؛ ؛

زمستان 1386 - شماره 20 (24 صفحه - از 37 تا 60)

در این پژوهش ارتباط مابین تقارن و عدم تقارن اطلاعاتی با محافظه‌کاری در صورت‌های مالی بررسی شد.عدم تقارن مابین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه‌ موجب ایجاد هزینه‌های نمایندگی می‌شود که این امر به نوبه خود موجب افزایش‌ بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران می‌گردد.لذا ذینفعان هر شرکتی به دنبال مکانیزمی‌ در جهت کاهش عدم تقارن اطلاعاتی می‌باشند. از طرفی محافظه‌کاری انگیزه و توانایی مدیران را برای دستکاری ارقام حسابداری‌ کاهش داده و لذا موجب کاهش هزینه‌های نمایندگی می‌گردد. نتایج تحقیق نشان داد که عدم تقارن اطلاعاتی مابین سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه‌ سرمایه‌گذاران منجر به تغییرات محافظه‌کاری می‌گردد،اما محافظه‌کاری منجر به عدم تقارن اطلاعاتی نمی‌گردد.این نتایج مغایر با پیشنهاد FASB است که عنوان می‌ کند محافظه‌کاری منجر به ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی می‌شود.

کلیدواژه ها : محافظه‌کاری‌1 ،عدم تقارن اطلاعاتی‌2 ،سرمایه‌گذاران اگاه و ناآگاه‌3 ،تفاوت دامنه‌ی پیشنهادی خرید و فورش سهم‌4

کلید واژه های ماشینی : عدم تقارن ،عدم تقارن اطلاعاتی ،تقارن اطلاعاتی با محافظه‌کاری ،سرمایه‌گذاران آگاه و ناآگاه ،تقارن اطلاعاتی ،صورت‌های مالی دوره جاری ،محافظه‌کاری در صورت‌های مالی ،صورت‌های مالی ،تقارن و عدم تقارن ،کاهش عدم تقارن اطلاعاتی ،تغییرات در عدم تقارن ،حاصل از آزمون فرضیه ،افزایش عدم تقارن اطلاعاتی ،تقارن اطلاعاتی در سال ،آزمون فرضیه ،سرمایه‌گذاران آگاه ،آزمون فرضیه‌ی فرعی ،نتیجه‌ی حاصل از آزمون ،هزینه‌ها در صورت‌های مالی ،سطح عدم تقارن اطلاعاتی ،افزایش عدم تقارن ،افزایش سطح عدم تقارن ،ناآگاه ،افزایش در عدم تقارن ،ایجاد عدم تقارن اطلاعاتی ،آگاه ،فرضیه‌ی فرعی ،افزایش بازده مورد انتظار سرمایه‌گذاران ،سطح عدم تقارن ،درآمدهای کمتری در صورت‌های

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.