Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی محتوای کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر معلمان

نویسنده: ؛

زمستان 1381 - شماره 2 (24 صفحه - از 53 تا 76)

پژوهش حاضر1با هدف بررسی کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر میزان انطباق‌ محتوای آن با هدف‌های آموزشی تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش،اصول‌ برنامه‌ریزی درسی،اصول روان‌شناسی و مراحل رشد و یادگیری،کاربرد روش‌های جدید تدریس ریاضی و وسایل آموزشی(پیشرفته)،ویژگی‌هی مطلوب کتاب‌های درسی،کاربرد مطالب آموخته شده در زندگی روزمره،مناسب بدون سؤالات متن کتاب در ارزشیابی‌ آموخته‌های دانش آموزان از نظر معلمان پایهء چهارم ابتدایی،به صورت توصیفی با استفاده‌ از یک پرسشنامه نظر خواهی 57 سؤالی در یک نمونه 95 نفری از معلمان به اجرا درآمد. نتایج به دست آمده نشان داد که محتوای کتاب ریاضیات سال چهارم ابتدایی با هدف‌های‌ آموزشی دورهء ابتدایی،اصول تنظیم و سازماندهی محتوا و برنامه‌ریزی(مداومت،فزایندگی، وحدت)،اصول روان‌شناسی و مراحل رشد و یادگیری،روش‌های تدریس ریاضی‌ و وسایل آموزشی پیشرفته،ویژگی‌های مطلوب کتاب‌های درسی،نیازهای زندگی روزمره‌ و شرایط اجتماعی جامعه و آموخته‌های دانش آموزان مطابقت دارد.

کلید واژه های ماشینی : محتوای کتاب ریاضیات سال ،محتوای کتاب ریاضی ،ریاضی سال چهارم ،کتاب ریاضی ،کتاب ریاضی سال ،روش‌های تدریس ریاضی ،تدریس ریاضی ،محتوای کتاب درسی ریاضی ،آموزش و پرورش ،کتاب درسی ریاضی سال ،هدف‌های آموزشی ،درسی ریاضی ،وزارت آموزش و پرورش ،روش‌های تدریس ،ابتدایی ،محتوای کتاب ،مراحل رشد و یادگیری ،اصول روان‌شناسی و مراحل رشد ،کتاب‌های درسی ،سال چهارم ،محتوای کتاب درسی ،کتاب درسی ریاضی ،رشد و یادگیری ،روش‌های جدید تدریس ریاضی ،آموزش ریاضی ،اصول برنامه‌ریزی درسی ،مراحل رشد ،کاربرد روش‌های جدید تدریس ،چهارم ،محتوای کتاب درسی سال

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.