Skip to main content

بررسی محتوای کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر معلمان

پژوهش حاضر1با هدف بررسی کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر میزان انطباق‌ محتوای آن با هدف‌های آموزشی تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش،اصول‌ برنامه‌ریزی درسی،اصول روان‌شناسی و مراحل رشد و یادگیری،کاربرد روش‌های جدید تدریس ریاضی و وسایل آموزشی(پیشرفته)،ویژگی‌هی مطلوب کتاب‌های درسی،کاربرد مطالب آموخته شده در زندگی روزمره،مناسب بدون سؤالات متن کتاب در ارزشیابی‌ آموخته‌های دانش آموزان از نظر معلمان پایهء چهارم ابتدایی،به صورت توصیفی با استفاده‌ از یک پرسشنامه نظر خواهی 57 سؤالی در یک نمونه 95 نفری از معلمان به اجرا درآمد. نتایج به دست آمده نشان داد که محتوای کتاب ریاضیات سال چهارم ابتدایی با هدف‌های‌ آموزشی دورهء ابتدایی،اصول تنظیم و سازماندهی محتوا و برنامه‌ریزی(مداومت،فزایندگی، وحدت)،اصول روان‌شناسی و مراحل رشد و یادگیری،روش‌های تدریس ریاضی‌ و وسایل آموزشی پیشرفته،ویژگی‌های مطلوب کتاب‌های درسی،نیازهای زندگی روزمره‌ و شرایط اجتماعی جامعه و آموخته‌های دانش آموزان مطابقت دارد.

  • دانلود HTML
  •   
    دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.