Skip to main content

ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاه های تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی ایران (سالهای 1365-1371)

نتایج نشان اد 13 درصد پایان‌نامه‌ها استاد راهنما در رشته کتابداری نداشته‌اند و منابع مورد استفاده قدیمی بوده است.پراکندگی موضوعی پایان‌نامه‌ها نیز نشان می‌دهد که‌ انتخاب موضوع غالبا"نه براساس نیاز و یا مسائل و مشکلات کتابداری و اطلاع‌رسانی کشور بوده،بلکه برمبنای گرایش‌های ارائه شده در گروه‌ها و سلیقه‌ای است.رعایت روش تحقیق‌ در پایان‌نامه‌های فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران همواره مد نظر قرار گرفته است. پژوهش حاضر به منظور ارزیابی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع‌رسانی در دانشگاه‌های تربیت مدرس،تهران و علوم پزشکی ایران صورت پذیرفت. اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه به 26 نفر از مدرسان و مطالعه مستقیم 158 پایان‌نامه در کتابخانه دانشکده‌ها گردآوری شد،سپس اطلاعات به‌دست آمده از جهات زیر مورد تجزیه و تحلیل کامل قرار گرفت:تعداد پایان‌نامه برحسب زمینه موضوعی،و انطباق آن‌ها با گرایش‌های چهارگانه‌1در هریک از گروه‌های کتابداری؛به‌کارگیری روش تحقیق در تهیه‌ پایان‌نامه‌ها؛میزان منابع مورد استفاده و تازگی آن‌ها؛مرتبه علمی راهنمایان و مشاوران‌ پایان‌نامه‌ها.

کلیدواژه ها : پایان‌نامه ،کتابداری ،اطلاع‌رسانی

  • دانلود HTML
  •   
    دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.