Skip to main content
فهرست مقالات

(ABS) چگونگی عملکرد سیستم ضد قفل چرخ ها،

نویسنده:

(2 صفحه - از 41 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : عملکرد سیستم ضد قفل چرخها، سیستم ضد قفل چرخ ها، چرخها، ABS، ترمز، سیستم، ترمزگیری، خودرو، اتومبیل، سیستم ضد قفل چرخها کار، قفل شدن چرخها، قفل شدن چرخها جلوگیری، سیستم ترمز، قفل شدن چرخها راننده‌های، مقدار نیروی ترمز برابر اصطکاک، نیروی اصطکاک سطح چرخ، سیستم ABS، جاده‌های، نیروی ترمز از نیروی اصطکاک، نیروی اصطکاک، عملکرد سیستم ABS، عمل قفل شدن چرخها، ضریب اصطکاک، حالت عملکرد سیستم ABS، عمل، نیروی موتور با نیروی اصطکاک، چرخ‌های اتومبیلی، فرمان، نیروی ترمز، قفل شدن چرخها در نقطه

خلاصه ماشینی: "اگر مقدار نیروی موتور بیشتر از نیروی اصطکاک باشد،بخشی‌ از این نیرو که مساوی نیروی اصطکاک است صرف چرخش مفید چرخها و حرکت خودرو به روی سطح جاده شده و مازاد آن صرف چرخش‌ بیهوده و در جای چرخ می‌شود. اگر بخواهیم اجرای کار این سیستم را به شکل ساده بیان کنیم باید گفت‌ که سیستم ABS تشکیل یافته از یک قسمت کنترل الکترونیکی‌2 (ECU) یا سلونویید می‌باشد که بر روی شیرهای هیدرولیکی فشار عمل ترمزگیری و رها کردن ترمز را انجام می‌دهد و حساسه‌هایی (sensor) که سرعت چرخها را اندازه‌گیری می‌کند. در نقطه 2 با توجه به نمودار 3 در نقطه پیک منحنی ضریب اصطکاک بین چرخ و تایر وجود دارد که در این وضعیت بیشترین نیروی اصطکاک بین چرخ و زمین برای ترمزگیری‌ وجود دارد و بعد از آن با نزول مقدار ضریب اصطکاک کم کم نیروی‌ اصطکاک بیشتر شده و عمل قفل شدن چرخها صورت می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.