خلاصه ماشینی:
"2-در صحفه 1،ستون 1،سطر 13،دو پرسش طرح شده مبنی بر اینکه:چرا در قرآن نامی از زردشت و دین او برده نشده،در حالی که حضرت محمد(ص) در زمان انوشیروان ساسانی زردشتی به دنیا آمدند؟و در صفحه 2 ستون 3،سطر 44-33 آمده:معلوم نیست«صحف»ابراهیم(ع)به چه زبانی بوده است.
باید گفت ایشان تنها با شنیدن نام آتش که به انحای مختلف با هر یک از این دو تن مرتبط بوده،رأی بر وحدت این دو صادر کردهاند،حال آنکه باید گفت در مورد حضرت ابراهیم (ع)معجزهای با آتش رخ داده و آن در آتش افکندن ایشان به وسیله نمرود و سرد شدن آتش بر ایشان بوده که در قرآن مجید و منابع دیگر سخن آن رفته است17اما باید پرسید معجزه زردشت در رابطه با آتش چه بوده است؟ جز اینکه در برخی جاها در زمان زردشت آتشکدههایی بر پا شد و آتش در آنها حفظ گردید.
در پاسخ گفته میشود:در باب لقب خلیل برای ابراهیم(ع)هیچ بحثی نیست و در قرآن نیز ذکر شده،اما در کدامین منبع موثق و کهنی که مسلمانان،یهودیان یا حتی اهل تحقیق(بدون در نظر گرفتن مرام)آن را بپذیرند دیده شده که لقب زردشت برای ابرهیم(ع)ذکر شده باشد؛ و از همه مهمتر،معنیای است که ایشان برای نام زردشت ارائه کردهاند و آن را«بد بینندۀ زر»معنی کردهاند."