Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و بررسی: کاتلر در مدیریت بازار

نویسنده:

(8 صفحه - از 6 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : بازار، مشتری، بازاریابی، مدیر، اطلاعات، فروش، مشتریان، تولید، کاتلر در مدیریت بازار، فراورده

خلاصه ماشینی:

"سؤال دیگری که در ادامه این فصل مطرح و بررسی می‌شود این است‌ شرکت‌ها برای به دست آوردن‌ اندیشه‌های بکر و نو به چندین منبع‌ متکی هستند از جمله‌ اطلاع از وضعیت جامعه‌ به وسیله فروشندگان و نمایندگان‌ و دست‌یابی به سلایق جامعه‌ که این منبع دارای مشکلاتی است‌ و منبع دیگر واحد پژوهش و گسترش است. اگر چه فعالیت‌های گسترده و متنوعی در شکل‌گرفتن آمیزه بازاریابی‌ موثرند اما دانشمندان رده‌بندی مناسبی به وجود آورده‌اند که طبق ان عوامل‌ عمده که چندین فعالیت را در بر گیرد مد نظر قرار گرفته است این عوامل‌ عبارتند از: 1-فرآورده 2-قیمت 3-پخش و 4-ترویج همچنین در این فصل بنیان اندیشه عامل‌های چهارگانه مذکور،ذکر شده و سپس به صورت گسترده‌تر همراه با ذکر فعالیت‌ها مربوط به هر عامل توضیح داده می‌شود. از این رو از دست‌دادن یک مشتری‌ برابر با از دست دادن فروش او برای خرید تمام عمر وی است‌ و شرکت به همین اندازه زیان خواهد دید7 امروزه برخی از منتقدین معتقدند که آمیزه بازاریابی چهارعاملی‌ بعضی از فعالیت‌های مهم را در نظر نگرفته است‌ و عوامل دیگری مثل«سیاست»و«باور همگانی»را نیز باید لحاظ کرد8 در واقع معاونت مدیر عامل در ارتباطات همه چیز مربوط به شرکت،فراورده‌ها و هر محصول ویژه‌ای که در دادن پیام و ایجاد ارتباط با مشتریان مؤثراند را زیر نظر می‌گیرند و سپس آن را به طور منسجم و منظم مورد استفاده قرار می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.