خلاصه ماشینی:
"مکانیک شکست ارتجاعی خطی26 : اصول مکانیک شکست ارتجاعی خطی (LEFM) به منظور ارتباط دادن اندازه و توزیع تنش نزدیک نوک ترک در موارد زیر بکار میرود: -تنش دور بکار رفته برای قطعهء ترک خورده -اندازه و شکل ترک -خواص مصالح قطعهء ترک خورده «چنانچه انرژی کل سیستم با انتشار ترک کاهش یابد آنگاه ترک در قطعه منتشر خواهد شد.
شکل 2:موقعیت تنشهای موضعی نزدیک نوک ترک در مختصات استوانهای برای مصالح انعطافپذیر،عبارت انرژی سطحی اغلب در مقایسه با انرژی مربوط به تغییر شکل خمیری قابل صرفنظر کردن است فرضیات بکار رفته در تئوری الاستیسیته در تئوری LEFM هم صادق است ضریب شدت تنش برای شرایط پیچیده از یک روش خاص،از طریق اعمال اصل سوپر پوزیشن (اجتماع اثر قوا)برای موارد سادهتر قابل تعیین هستند فرضیات LEFM 27 : مکانیک شکست ارتجاعی خطی (LEFM) بر اساس کاربرد تئوری الاستیسیته برای اعضای ترکدار یا معیوب استوار است."