Skip to main content
فهرست مقالات

اخبار

خلاصه ماشینی:

"در ادامه عین متن نامه اداره کل امور اسناد جهت اطلاع همکاران درج می‌شود: جامعه محترم سردفتران و دفتریاران‌ آذربایجان شرقی با سلام در پاسخ به نامه بدون شماره و تاریخ و مهر و امضاء(تصویر پیوست)درخصوص‌ مورد سئوال،باتوجه به تبصره 2 ماده 4 قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب‌ 1831 چون دفاتر اسناد رسمی فقط هنگام‌ تنظیم سند انتقال مکلف به اخذ مالیات نقل‌ وانتقال و عوارض سالیانه می‌باشد لذا هیچ‌گونه تکلیفی نسبت به دریافت‌ مفاصا حساب مالیات شغلی مربوط کامیون و وانت‌بار و غیره ندارند. در ادامه مفاد بخشنامه مزبور عینا جهت اطلاع همکاران ارجمند درج‌ می‌گردد: تاریخ 4831/9/82 شماره 43/61462 اداره کل محترم کانون سردفتران‌ با سلام مقتضی است به دفاتر اسناد رسمی‌ حوزه ثبتی خود ابلاغ نمایند که طبق‌ تصمیم متخذه در سازمان ثبت آن عده از سران دفاتر اسناد رسمی و یا وراث‌ حین الفوت سردفتر شاغل که در اجرای‌ ماده 96 قانون دفاتر اسناد رسمی اقدام به‌ معرفی فرد واجد شرایط به‌عنوان جانشین‌ به سازمان ثبت اسناد و املاک می‌نمایند شخص معرفی شده فقط حداکثر تا دو مرحله می‌تواند در آزمون کتبی موضوع‌ ماده 96 ق. متن نام مرقوم جهت اطلاع همکاران‌ عینا درج می‌شود: شماره:1914-212 مورخ:48/7/71 دفتر فنی مالیاتی احتراما عطف به نامه شماره‌ 112/7521 مورخ 48/6/51 اشعار می‌دارد دفاتر اسناد رسمی براساس مقررات تبصره‌ 2 ماده 4 قانون تجمیع عوارض ملکف‌ بودند در موقع تنظیم سند وکالتی برای‌ اتومبیل گواهی پرداخت عوارض و هم‌چنین رسید پرداخت مالیات را از فروشنده اخذ و در سند ذکر نمایند،لیکن‌ این تکلیف به موجب دادنامه شماره 581 -681-781 مورخ 48/5/3 صادره از هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ساقط و مقررات تبصره صدر الاشاره از قانون‌ تجمیع عوارض ابطال گردیده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.