Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش مورد: گلوکاگون و تاثیر آن در هیپوتانسیون سرسخت ناشی از مسمومیت با ضد افسردگیهای سه حلقه ای (tca)

نویسنده: ؛ ؛ ؛

بهار 1382 - شماره 29 (3 صفحه - از 40 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : هیپوتانسیون ،گلوکاگون ،مسمومیتها ،هیپوتانسیون سرسخت ،TCA ،فشار خون ،داروهای ضدافسردگی ،مسمومیتها هیپوتانسیون ،ضدافسردگی ،ونتیلاتور ،حلقه‌ای ،وریدی ،سرسخت ،وریدی تزریق ،ونتیلاتور وصل ،قلبی ،میلی‌گرمی ،ضعیف ،عدد قرص ،سریع ،پاسخ نداد ،شروع گردید ،افزایش داده

مسمومیتهای ناشی از داروهای ضدافسردگی 3 حلقه ای (TCA) یکی از مسمومیتهای شایع بوده، هیپوتانسیون سرسخت و دپرسیون میوکارد ناشی از مسمومیتهای شدید با آنها به درمانهای معمولی مقاومت نشان می دهد. شایعترین علت مرگ در این مسمومیتها هیپوتانسیون مقاوم می باشد. در این مقاله ما به معرفی بیماری می پردازیم که با حالت اغما، نبضهای ضعیف شریانهای محیطی، تنفس سطحی و کم عمق، فشارخون غیرقابل اندازه گیری مراجعه کرده، پس از انتوبه شدن و اقدامات اولیه جهت بیمار، به ونتیلاتور وصل و علاوه بر اقدامات معمول در جهت مسمومیت، به منظور بالا بردن فشارخون از مایعات، انفوزیون دوپامینی و نورآدرنالین استفاده شد که پاسخ نداد ولی با تجویز گلوکاگون، فشارخون وی تصحیح شد

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.