Skip to main content
فهرست مقالات

راهکارهای توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ایران (برگرفته از راهکارهای توسعه گردشگری در کشورهای مالزی،ترکیه و تونس)

نویسنده:

(38 صفحه - از 31 تا 68)

کلید واژه های ماشینی : گردشگری ،راهکارهای توسعه گردشگری ،توسعه ،توسعه گردشگری در کشورهای مالزی ،ترکیه ،صنعت گردشگری ،راهکارهایی جهت توسعه صنعت گردشگری ،هتلها ،ایران ،ارایه ،راهکارهای توسعه صنعت گردشگری ،بازار ،خدمات و تسهیلات گردشگری ،دولت ،تبلیغات ،ترکیه و تونس ،توسعه صنعت گردشگری ایران استفاده ،خدمات ،توسعه صنعت گردشگری ،مسافرتی ،خدمات و تسهیلات گردشگری تونس ،خدمات و تسهیلات گردشگری مالزی ،پژوهش ،پژوهش راهکارهای توسعه گردشگری ،راهکارها و اقدامات توسعه گردشگری ،توسعه گردشگری در جمهوری اسلامی ،سازمان ،ساختار ،مراکز ارایه‌دهنده خدمات گردشگری ،اقامتی

خلاصه ماشینی:

"بر اساس بررسیهای صورت گرفته در ادبیات پژوهش و همچنین برنامه‌های ملی توسعه گردشگری در کشورهای مورد نظر،اقدامات زیر مجموعهء هر بخشی نیز به شکل زیر طبقه بندی می‌شود: بازاریابی و تبلیغات -برنامه ریزی بازاریابی و انجام تحقیقات بازار -بررسی رفتار مصرف کننده‌ -بررسی و تجزیه و تحلیل آمیختهء بازاریابی‌ خدمات و تسهیلات گردشگری -بکار گیری استانداردهای بین المللی در ارایه خدمات‌ -توسعه خدمات حمل و نقل‌ -توسعهء دفاتر خدمات مسافرتی‌ -تسهیل صدور ویزا و اجازه اقامت‌ -توسعهء خدمات پزشکی و درمانی‌ -توسعهء خدمات مالی و بیمه‌ای‌ -ارایه خدمات اطلاعات گردشگری اطلاع رسانی و رسانه‌ای -ایجاد زمینه‌های مساعد فرهنگی‌ -چاپ نشریات گردشگری‌ -بکار گیری الگوهای مناسب جهت اطلاع رسانی‌ منابع انسانی -ایجاد سیستم اطلاعات منابع انسانی‌ -پرورش نیروی انسانی متخصص‌ -ایجاد فرصتهای شغلی‌ -توسعهء مراکز آموزشی در زمینه گردشگری‌ زیر ساختارها -ایجاد تاسیسات زیر بنایی شامل شبکهء جاده‌ای،مخابرات،آب،انرژی و برق، فاضلاب،سیستم دفع زباله،هتل‌ها،رستورانها و... ایجاد دفاتر گردشگری در بازارهای عمده برای ایجاد ارتباط با نشریات و سازمانهای گروهی محلی جهت درج مطالب راجع به صنعت گردشگری کشور و اطلاع رسانی،تماس با آژانسهای مسافرتی جهت اعزام تور به ایران و همچنین‌ شناخت نیازهای مصرف کننده از اهمیت بالایی بر خوردار است و باعث حضور این صنعت در عرصهء رقابت بین المللی خواهد بود که البته اجرای چنین طرحی نیاز به‌ همکاری سفارتخانه‌های کشور در بازار هدف دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.