Skip to main content
فهرست مقالات

رویدادهای گردشگری: تنوع و مدیریت

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1383 - شماره 5 (26 صفحه - از 27 تا 52)

کلید واژه های ماشینی : رویدادهای گردشگری ،برگزار ،مقصد گردشگری ،برگزاری روی‌داد ،جذب گردشگران ،برگزاری نمایشگاه ،جاذبه‌های گردشگری ،وقایع گردشگری ،جشنواره‌های هنری ،رویدادهای گوناگون در مقاصد ،برگزاری جشنواره‌های هنری ،برگزاری رویدادها ،مردم محلی ،اهمیت به جذب ،برگزاری نمایشگاههای بزرگ ،رویدادهای خاص گردشگری ،رویدادهای ورزشی ،برگزاری مراسم ،برگزاری وقایع خاص ،موضوع جشنواره ،صنعت گردشگری ،خاص گردشگری ،برگزاری وقایع ،وقایع خاص ،نمایشگاههای بزرگ ،جاذبه‌های خاص ،انتخاب موضوع ،جلب گردشگران ،شهرهای میزبان ،مهمترین

جاذبه‌های گردشگری یک مقصد تنها به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه،صنایع‌ دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود.در واقع رویدادهایی که در یک مقصد رخ‌ می‌دهند خود می‌توانند به عنوان منبعی مهم برای جذب گردشگران به حساب آیند.این‌ موضوع تا آن حد اهمیت می‌یابد که ممکن است یک مکان از جاذبه‌های شناخته شده‌ و مطرح دیگر بهره باشد،لیکن تدارک و برگزاری یک رویداد واجد اهمیت به جذب‌ طیف وسیعی از گردشگران به آن محل بیانجامد واقعیت آن است که روند برگزاری رویدادهای گوناگون در مقاصد مختلف از دهه‌ پایانی قرن بیستم چندان شتاب گرفته است که گویا مسابقه‌ای در تدارک و برگزاری‌ رویداد میان مقاصد گردشگری در جریان است. این موضوع از آنجا که مسئله توسعه گردشگری در کشور در چارچوب‌ سیاستهای کلی نظام قرار دارد،می‌تواند به عنصری جذاب برای معرفی طیفی به‌ نسبت روزآمدتر و قابل توسعه‌تر از جاذبه‌ها در صنعت گردشگری کشور بدل شود. بدیهی است نخستین گام در این مسیر شناخت انواع رویدادها و نحوه مدیریت آنها است. مقاله حاضر به تنوع رویدادهای گردشگری پرداخته و مجموعه نکاتی را در باب‌ مدیریت این رویدادها برمی‌شمارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.