Skip to main content
فهرست مقالات

(the Effective Teaching of Religious Education) یک کتاب در یک مقاله: تدریس مؤثر تربیت دینی

نویسنده:

(18 صفحه - از 169 تا 186)

کلید واژه های ماشینی : دینی ،تربیت دینی ،آموزش دینی ،معلم ،تدریس مؤثر تربیت دینی ،دانش‌آموزان ،مراسم ،کودکان ،مراسم نیایش در مدرسه ،انگلستان ،کتاب ،الگو ،آیینی ،جامعه ،عقاید ،معلم تربیت دین ،رویکرد تجربه‌ای در آموزش دینی ،رویکرد ،خدا ،مراسم نیایش در مدارس انگلستان ،هدف آموزش دین ،آموزش دینی در جامعه انگلستان ،تدریس دینی موجب تقویت تربیت ،حقیقت ،زندگی ،الگو قدیمی‌ترین الگوی آموزش ،ذهن ،خصوص مراسم نیایش در مدارس ،هدف تربیت دینی ،تدریس تربیت دینی

خلاصه ماشینی:

"مؤلف پس از ذکر ویژگی‌های مطلوب معلم تربیت دینی،خصوصیات تدریس کارآمد تربیت دینی را چنین معرفی می‌کند: -کلاس کنترل شود -دانش‌آموزان ابراز علاقه نمایند -تدریس دینی موجب تقویت تربیت دینی دانش‌آموزان در آیین دقت در متن اصلی‌ خاص شود -گفتگوی دینی تشویق شود -روحیه عدم تعصب و تسامح نسبت به سایر ادیان پرورانده شود -سطح آگاهی نسبت به دین تنزل پیدا نکند -از روحیه محبت و مهرورزی در دانش‌آموزان حمایت به عمل آید -شهروند خوب بودن تقویت شود -احساس عدالت اجتماعی پرورش پیدا کند -از حضور در مراسم نیایش در مدرسه شکوه نشود -علاقه به پرسش‌گری درباره هر خبری مورد تشویق قرار گیرد. فراسوی حقایق:همزیستی ادیان خانم«واتسن»فصل مذکور را چنین آغاز می‌کند:«در فصل چهارم و در نقد الگوی‌ پدیدارشناسی در آموزش دینی،یاد آور شدیم که بر اساس این رویکرد،بسیاری از مطالب‌ مربوط به دین که شناخت آنها مورد نظر است،کنار گذاشته می‌شود در حالی که در ورای‌ این رویکرد،هدف آموزش دین باید این باشد که دانش‌آموزان به نظر گاهی جهانی دست‌ یابند؛زیرا تحقیق درباره سازگاری‌ها و زیبایی‌های تمام ادیان،موضوعی است که در دنیای‌ امروز بیش از هر چیزی مورد نیاز است. مؤلف در ادامه بحث می‌نویسد:درباره اجرای مراسم‌ نیایش در مدارس،نظر گاه‌های موافق و مخالفی وجود دارد که دو نمونه از آنها به شرح‌ زیر است: اگر شرکت در مراسم نیایش اختیاری باشد،برخی از دانش‌آموزان که در مراسم شرکت‌ نمی‌کنند،خود را از یک فرصت آموزشی محروم کرده‌اند؛زیرا در جامعه‌ای که‌ دنیوی‌گرایی در آن نفوذ فراوان دارد،شاگردان نیازمندند که اوقاتی را در آرامش به تفکر بپردازند و فرصتی را به دست آورند تا ابعاد مختلف زندگی را درک کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.