Skip to main content
فهرست مقالات

(Religious Education In The Early Years) (مروری بر کتاب: تعلیم و تربیت دینی در سال های آغازین (دبستان

نویسنده:

(10 صفحه - از 187 تا 196)

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت دینی، کودکان، معلمان، تربیت دینی در سال، دانش‌آموزان، تدریس، کتاب، رویکرد، آموزش، مدرسه

خلاصه ماشینی:

"مطلب مهم‌تری که در این بخش به آن پرداخته شده،ارایه رویکردی است که می‌گوید معلمی که می‌خواهد ایده‌های دینی را به صورت باز در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا به‌ آنها کمک کند آزادنه درباره آن فکر کنند،خود باید ذهنش از هر جهت‌گیری در تدریس‌ آزاد باشد و موضوع درسی«تعلیم و تربیت دینی»باید امکان این ذهن آزاد را برای معلم‌ فراهم کند. در این فصل ایده‌هایی درباره چگونگی دستیابی به توسعه مفهومی در تعلیم و تربیت دینی ارایه شده و هدف از آن،توضیح این مطلب است که چگونه تدریس در تعلیم و تربیت دینی،می‌تواند به توسعه مفهوم خدا در ذهن کودکان مدد رساند. در ادامه بحث در فصول هشتم تا دهم،مطالعات موردی در سه سطح‌ سنی ارایه شده است و با ارایه مثال‌های مفصل،این نکته مورد بررسی قرار گرفته که‌ چگونه تعلیم و تربیت دینی در سال‌های اول و دوم دبستان باید طراحی و ارایه شود تا مورد پذیرش و استقبال کودکان قرار گیرد. در این فصل شرایط واقعی مدرسه و مسئولیت معلمان در زمینه تشکیل نیایش گروهی‌ روزانه،در نظر گرفته شده و بحث بر سر این نکته است که چگونه نیایش گروهی می‌تواند فعالیتی تربیتی باشد؛فعالیتی که بخشی از برنامه درسی و طرح درس مدرسه باشد و رابطه‌ مثبتی هم با ارزش‌های اجتماعی و تفکرات و ارزش‌های کودکان داشته باشد. فصل دوازدهم درباره طراحی و سازماندهی جلسات آموزشی ضمن خدمت معلمان‌ دینی است و هدف آن کمک به برنامه‌ریزان است تا از طریق آموزش ضمن خدمت، معلمان را برای بهره‌گیری از رویکرد خاصی که این کتاب در تعلیم و تربیت دینی معرفی‌ می‌کند،آماده سازند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.