Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغ ارزش ها از نگاه امام خمینی (ره)

نویسنده:

(24 صفحه - از 163 تا 186)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، امام، امام‌خمینی، اسلام، صحیفه نور، قلب، مبلغ، خدا، مردم، انسان

خلاصه ماشینی: "2. اهمیت تبلیغات: اگر مروری هر چند گذرا بر وصیت‌نامه،سخنرانی‌ها،پیام‌ها و نامه‌های امام خمینی(رحمه الله) داشته باشیم،می‌بینیم که بیش از هزار بار به مسئله تبلیغات و موضوعات پیرامون آن اشاره شده‌ و اگر مسایل اساسی و استدلال‌های متنوع و اشاره‌های ظریف موجود در کتاب‌های فقهی و اخلاقی ایشان را بر هزار نکته پیش گفته اضافه کنیم،اهمیت تبلیغات آن قدر روشن می‌شود که‌ هیچ نیازی به استدلال و توضیح پیدا نمی‌شود. کانال قلب در کنترل مقلب القلوب: امام خمینی(رحمه الله)بر این باور بودند که خداوند مقلب القلوب است و اختیار قلب‌ها در دست‌ اوست و اگر ما می‌خواهیم در قلب‌های مردم نفوذ کرده و پیامی را به قلب آنها منتقل کنیم،باید از یک سو رابطه نزدیک و صمیمانه و عاشقانه‌ای با خدا داشته باشیم و از سوی دیگر با برقراری‌ رابطه دوستانه و نزدیک با مردم،و جلب اعتماد آنها،آنچه را که خداوند در دل ما قرار داده،به‌ دل مردم منتقل کنیم. باور امام خمینی(رحمه الله)بر این بود که اگر توجه مبلغ به خدا باشد و مردم را دوست داشته باشد و اعتماد مردم را به خودش جلب کند،علاوه بر تبلیغات موثری که بر روی مردم انجام می‌دهد، از آنها به عنوان«مبلغ»نیز می‌توان استفاده کرد. *بخش دوم نگاهی گذرا به برخی از خصوصیات امام خمینی(ره)به عنوان یک مبلغ موفق توجه:همه دوستان و دشمنان امام به این امر اعتراف دارند که امام خمینی(رحمه الله)در احیای‌ ارزش‌های الهی و تبلیغ اسلام ناب محمد(ص)در زمان ما نقش بسیار مهم و اساسی داشته‌اند و ایشان را بزرگ‌ترین و موفق‌ترین مبلغ دینی جهان معاصر نامیده‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.