Skip to main content
فهرست مقالات

رسانه ها و تربیت از منظر امام خمینی (ره)

نویسنده:

(11 صفحه - از 205 تا 215)

کلید واژه های ماشینی : تربیت، امام، رادیو و تلویزیون، فرهنگی، اجتماعی، جامعه، رسانه‌ها و تربیت، ملت، اسلام، غرب

خلاصه ماشینی:

"است،در این مقاله،بیشترین تأکید بر تأثیر گذاری رادیو و تلویزیون در امر تربیت صحیح و اصلاح یا انحراف و فساد جامعه از منظر حضرت امام(رحمه الله)خواهد بود؛البته بررسی دیدگاه حضرت‌ امام(رحمه الله)در مورد سایر رسانه‌ها به خصوص مطبوعات نیز اولویت دیگری است که باید در جای‌ خود به آن پرداخته شود. ایشان معتقد است:رسالت رسانه‌های گروهی باید چنان باشد که با نصب العین قرار دادن‌ مصالح اسلام و ملت مسلمانان که برای اسلام جانفشانی‌ها کرده‌اند و صدمات فراوانی را در راه‌ آن به جان خریده‌اند،برنامه‌های این دانشگاه عمومی را آن گونه تهیه کنند که نتیجه آن،تربیت‌ افرادی مبارز،متفکر،ظلم ستیز و آشنای به دسیسه‌های جهان خواران باشد تا آن‌ها با اتکای به‌ هویت فرهنگی و دینی خود به گونه‌ای بار بیایند که در برابر فرهنگ منحط غرب،دچار خودباختگی نشوند و با حفظ استقلال خود،در راستای منافع ملی و دینی تلاش نمایند». نتیجه‌گیری با ملاحظه مجموع دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(رحمه الله)در خصوص رسانه‌های گروهی-به‌ ویژه رادیو و تلویزیون،و نقش تربیتی آن،چنین به دست می‌آید که این مجموعه به عنوان‌ سازمانی بسیار حساس و تأثیر گذار که هم از طریق چشم و هم از راه گوش با وسعت دامنه خود، در حکم دانشگاهی است عمومی که با همه اقشار جامعه سرو کار دارد،باید با در اختیار گرفتن‌ نیروهای متعهد و متخصص و فهیم که با ظرائف هنری و یافته‌های علمی هم آشنا هستند، سلامت روحی و روانی ملت و مصالح امت اسلامی را وجهه همت قرار دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.