Skip to main content
فهرست مقالات

اصلاحات در آموزش و پرورش، گذشته و حال/ گفتگو

مصاحبه شونده:

(22 صفحه - از 65 تا 86)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش ،تعلیم و تربیت ،اصلاحات در آموزش ،انقلاب اسلامی ایران ،نظام تعلیم و تربیت ،انقلاب اسلامی ،قدم ،نظام آموزش و پرورش ،تربیت دینی ،اصلاحی ،قدم اصلاحی ،تغییر نظام ،نظام آموزش ،دینی ،نهاد تعلیم و تربیت ،نهادهای سیاسی ،جمهوری اسلامی ،اسلامی ایران ،عرصه تعلیم و تربیت ،دستگاه تعلیم و تربیت ،رفتار دینی ،تربیت اثر ،طرح تغییر نظام ،نهادهای اجتماعی ،معاونت پرورشی ،فکر نمی‌کنید ،روند اصلاحات ،اعتقاد دارم ،سایر نهادها ،عرض می‌کنم

خلاصه ماشینی:

"آیا این‌ها شعار است یا حقیقت؟حقیقت است،نص صریح آیات و روایات است،حال اگر فرض کنیم کار را طوری پیش ببریم که تنها بعد علمی کودک و نوجوان رشد کند و از سایر ابعاد غفلت‌ شود،آیا این حرکت به سوی تربیت انسان تک ساحتی نیست که الان در خود غرب هم‌ صدای متفکران حقیقت‌جو درآمده است؟!شما ببینید هربرت مارکوزه،آن فیلسوف‌ معروف آلمانی،در کتاب«انسان تک ساحتی»غرب را به محکمه برده است و جالب این‌ جاست که آن آدم گرایشات سوسیالیستی هم دارد ولی او وجدان بیدار هم دارد. وقتی می‌گوییم اصلاح یعنی رفع مانع،خدای ناکرده طوری‌ نباشد که خود اصلاحات بشود مانع!من تصور می‌کنم که باید همه ما مراقب باشیم ولی‌ این قدمهای اصلاحی که الان در آموزش و پرورش برداشته می‌شود،من به انگیزه و نیات و ماهیت قدمها امیدوارم و امیدوارم که وضع ما را بهتر کند؛ولی دادن این تذکر هم‌ لازم است که نگذاریم اصلاحات ماهیت سیاسی پیدا کند. *نظر نهایی خود را در مورد ادغام معاونت پرورشی با آموزشی اعلام کنید؟ **به نظر من با توجه به وحدت ساختاری و ذاتی که در اجزاء و عناصر تربیت و یادگیری وجود دارد باید از وحدت رویه و هماهنگی تشکیلات دفاع کرد و اگر ادغام‌ پرورشی و معاونت آموزشی قدری با تأمل بیشتر و زمینه‌سازی بهتر انجام می‌شد پاسخ‌ مناسب‌تری دریافت می‌کردیم ولی این ضرورت به این معنا نیست که ادغام یک کار غیر منطقی است ولی اشکال کار اینجاست که جنبه سیاسی پیدا کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.