Skip to main content
فهرست مقالات

جوانان، آموزش و پرورش و اصلاحات/ مصاحبه

مصاحبه شونده:

(16 صفحه - از 267 تا 282)

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش، تربیت، جوان، سیاستگذاری، فکر، دانش‌آموز، دختر، مدرسه، آمار، اجرا

خلاصه ماشینی: "من قائل به این هستم که عده‌ای اندیشمند بیایند بنشینند مفهوم‌ تربیت،لوازم تربیت،اهداف تربیت را در بیاورند و همه کسانی که از آن به بعد برنامه‌ ریزی می‌کنند مقید و پایبند به آن اندیشه و نظر باشند والا نمی‌شود هر کسی فکر خودش‌ را جلو بیندازد چون شما بدون تئوری که اصلا عمل نمی‌کنید،یا تئوری آگاهانه است یا غیرآگاهانه،باید یک تئوری آگاهانه و منسجم حاکم باشد برای خودمان تا تربیت را به در و دیوار نزنیم اینکه من گفتم علی‌رغم آشفتگی خوشبینم،برای این است که،پتانسیل این‌ مطلب را داریم،توان این کار را داریم. *برخی این مسئله را مطرح می‌کنند که تئوری‌ها گاهی با نظر و اجرا و در عمل شکل‌ می‌گیرند و گاهی صرف نظریاتی هستند بدون اینکه از قابلیت اجرایی برخوردار باشند در حوزهء آموزش و پرورش نیز این مسئله دیده می‌شود که گاه تئوریهایی بروز کرده‌اند که امکان‌ اجرا نداشته‌اند و همواره بین نظر و عمل فاصله بوده است حال سوال این است که برای پر کردن فاصله بین تئوری و عمل،تئوری و اجرا،شما چه راه حلی پیشنهاد می‌کنید؟بالاخره‌ آموزش و پرورش باید چکار بکند؟اگر خواسته باشیم یک تئوری را که قابلیت اجرایی‌ داشته باشد،در آموزش و پرورش داشته باشیم راه رسیدن به آن کدام است؟ **افلاطون می‌گوید که اگر که باید فلسفی بود،که باید فلسفی بود و اگر نباید فلسفی‌ بود که باز باید فلسفی بود؛یعنی اگر شما بخواهید فلسفی زندگی کنید یا غیر فلسفی،در هر صورت باید فلسفی باشید. بنابراین من معتقدم اگر بیائیم واقعا یک عده تئورسین را بنشانیم و آنها تکلیف کار را مشخث کنند بهتر است و این حرف، حرف منطقی است،مرحوم استاد جعفری می‌گفت آقا حرف‌ها و اختلافات را توی‌ جامعه نیاورید!شما در هر حوزه‌ای،هر فکری که دارید،یک آکادمی درست کنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.