Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیل کلام و کاربرد آن در آموزش زبان فرانسه به غیر فرانسوی زبانان

نویسنده: ؛

بهار 1366 - شماره 1 (12 صفحه - از 15 تا 26)

کلید واژه های ماشینی : آموزش زبان فرانسه ،تحلیل کلام ،زبان فرانسه ،فرانسه ،آموزش زبان ،روشهای سمعی و بصری ،گروههای آموزشی ،زبان خارجی ،ادبی ،گروههای آموزشی زبان ،سمعی ،متون ادبی ،بصری ،بحث " تحلیل ،مفهوم کلی ،فراگیری زبان ،گروه فرانسه ،تحقیقات زبان ،مورد زبان ،عین حال ،تشکیل می‌دهد ،قرار دهند

گروههای آموزشی زبان و ادبیات فرانسه که در سراسر جهان غیر فرانسوی زبان سعی‌ می‌کنند تا هرکدام بشیوه خود در رابطه با تحقیقات فعال باشند در عمل با مشکل‌ عمده مواجه هستند:اولا اینکه درباره چه موضوعاتی بهتر است تحقیق کنند؟و دیگر آنکه این تحقیقات را چگونه پیش ببرند؟بحث‌"تحلیل کلام‌"1که در طول دو دهه‌ اخیر برای نخستین‌بار توسط زبانشناسان چک معروف به مکتب پراگ‌2مطرح گردید، امروزه در محافل علمی جهان اشاعه یافته و برای مسائل بالا راه‌حلهائی جالب و مناسب‌ ارائه می‌کند. منظور ما از مطرح ساختن بحث‌"تحلیل کلام‌"در این مقاله آنست که نشان داده شود چگونه با توسل جستن به پاره‌ای از مفاهیم این بحث مانند"انسجام یا تناسب کلام‌"، "شبکه‌های فراگیری‌"و غیره به معنا و مفهوم کلی یک پیام(اعم از کتبی یا شفاهی) دست یابیم و یا خود آنرا ابلاغ کنیم.این نگرش خاص به بحث‌"تحلیل کلام‌"به ما می‌آموزد که تحصیل مهارت گفتاری(قابل حصول از راه ابزار آموزش سمعی و بصری) نمی‌تواند و نباید جدا از تحصیل مهارت نوشتاری باشد که این مهارت اخیر بدون شناخت‌ و کار بست دقیق مفاهیم فوق امکان‌پذیر نیست.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.