Skip to main content
فهرست مقالات

برنامه های درسی تلفیقی، رویکردی متفاوت با برنامه های درسی موضوع محوری/ دیسیپلینی (شیوه سنتی)

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1380 - شماره 39 علمی-پژوهشی (20 صفحه - از 199 تا 218)

کلید واژه های ماشینی : برنامه‌های درسی تلفیقی ،برنامه‌های درسی موضوع محور ،برنامه درسی ،تلفیقی ،برنامه‌های درسی موضوع ،درسی تلفیقی ،دیسیپلینی ،سازماندهی محتوای برنامه درسی ،شیوه سنتی ،طراحی برنامه درسی ،برنامه درسی به هر ،مورد برنامه‌های درسی تلفیقی ،تلفیق برنامه درسی ،محتوای برنامه درسی ،مورد برنامه‌های درسی موضوعی ،رویکرد تلفیقی ،سازماندهی محتوا ،برنامه‌های درسی موضوعی ،رشته‌ای ،مورد تلفیق برنامه درسی ،موضوع محور ،سازماندهی برنامه درسی ،انتقادهای مطرح‌شده ،مورد برنامه‌های درسی ،رشته‌های علمی ،رویکرد موضوعی ،ویژگی‌های برنامه‌های درسی ،دیدگاه دیسیپلینی ،حوزه برنامه درسی ،موضوعات درسی

از عوامل مهم در کارایی و اثربخشی هدف‌های آموزش و پرورش برنامه‌های درسی است.شواهد نشان می‌دهد که برنامه‌های درسی متداول منجر به یادگیری انفعالی در دانش‌آموزان می‌شود.در این مقاله، ویژگی‌های برنامه‌های درسی موضوع محور و رشته‌ای(شیوه سنتی)بررسی و انتقادهای وارد به آن، مطرح شده است.هم‌چنین ویژگی‌های برنامه‌های درسی تلفیقی و پاره‌ای انتقادهای مطرح شده در مورد آن تبیین گردیده است.نتیجه بررسی و مقایسه آن است که تأکید انحصاری بر هر کدام از برنامه‌ها، مشکل قطبی شدن را در پی خواهد داشت.بنابراین، در برنامه درسی به هر دو نوع تجربیات رشته‌ای و غیر رشته‌ای باید توجه شود.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.