Skip to main content
فهرست مقالات

نقد و بررسی جایگاه مطالعات نیازسنجی در فرایند برنامه ریزی درسی

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (32 صفحه - از 73 تا 104)

نیازسنجی در فرآیند برنامه ریزی درسی مقوله ای است که در دهه های اخیر اهمیت فزاینده ای در مباحث برنامه درسی پیدا کرده است. این وضعیت در کشور ایران نیز به وضوح قابل مشاهده است. مقاله حاضر حول محور جایگاه نیاز سنجی در برنامه ریزی درسی تدوین شده است و بر آن است تا با نگاهی تحلیلی از الگوها و نظریات ارائه شده،‌اختلاف نظرها را در خصوص نقش و جایگاه نیاز سنجی در برنامه ریزی درسی به تصویر کشد و از این رهگذر، بینش جامعی را به برنامه ریزان درسی در خصوص مؤلفه نیاز سنجی برنامه درسی عرضه نماید. در مقاله حاضر سه رویکرد اصلی (منطقی، تعاملی و انتقادی) در زمینه نیازسنجی برنامه ریزی درسی مطرح شده است و دیدگاه های ارائه شده درباره این رویکرد ها مورد بحث و بررسی واقع شده است.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.