Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی رابطه خود کارآمدی با نگرش و عملکرد تحصیلی درس ریاضی در دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران

نویسنده: ؛ ؛

تابستان 1381 - شماره 42 علمی-پژوهشی (20 صفحه - از 105 تا 124)

کلید واژه های ماشینی : ریاضی ،نگرش نسبت به ریاضی ،خودکارآمدی ،عملکرد ،عملکرد ریاضی ،عملکرد تحصیلی درس ریاضی ،دانش‌آموز ،رگرسیون ،همبستگی ،متغیر ،خودکارآمدی و نگرش نسبت ،دختر ،متغیر نگرش نسبت به ریاضی ،تحصیلی ،نگرش نسب ،رابطه ،نگرش و عملکرد تحصیلی ،نگرش نسبت به ریاضی آیکن ،عملکرد در ریاضی ،پیشرفت تحصیلی ،مقیاس ،رابطه نگرش نسبت به ریاضی ،رگرسیون عملکرد ریاضی برحسب نگرش ،رگرسیون عملکرد ریاضی ،عملکرد در ریاضی رابطه ،نمره ،ریاضی و عملکرد ،عملکرد ریاضی برحسب نگرش نسبت ،تحقیق ،متغیر خودکارآمدی

390 دانش آموز سال سوم راهنمایی شهر تهران در سال تحصیلی 80-79 به صورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه های خود کارآمدی شرر و همکاران (1982) و نگرش نسبت به ریاضی آیکن (1970) را تکمیل کردند. پس از جمع آوری اطلاعات، داده ها به روش های آماری: همبستگی، t برای دو گروه مستقل و رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نتایج حاکی از این بود که بین خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی با عملکرد در ریاضی مثبت و معنادار وجود دارد. هم چنین نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که خودکارآمدی و نگرش نسبت به ریاضی نقش مهمی در عملکرد ریاضی دارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.