خلاصه ماشینی:
"پرسش اینست که آیا میتوان توقع داشت مخاطبی که خود با بسیاری از مشکلات دست به گریبان است، هزینهی مادی قابل توجهی بگذارد تا در سالنی تاریک و در حالی که احساساتش در اختیار فیلمساز قرار گرفته است، به تماشای مصیبتهایی دردآور و آزاردهنده بنشیند و بدون اینکه نقطهی امیدی در انتها بیابد، سالن را با کامی تلخ ترک کند؟ چگونه بخش قابل توجهی از هنرمندان ما از یک سو تفکر و تعمق را با مفهوم مصیبت و درد یکی گرفتهاند و از سوی دیگر، ارائهی راه حل را «وظیفهی هنرمند» نمیدانند و در نهایت نیز این نسخه را برای مخاطبان خود میپیچند و انتظار دارند که مخاطب نیز به آن تن دهد؟ تجربهی سینمای هالیوود، نقطهی مقابل این دیدگاه را میتواند آشکار سازد."