خلاصه ماشینی:
"ساختار کلی آگاهسازی و حساسسازی برای دستیابی به اهداف مدیریت انرژی در کشورهای صنعتی پیشرفته در شکل(1)نشان داده شده است و مکمل این ساختار که آگاهسازی از طریق نمونهسازی است و برای کشورهای در حال توسعه ضروری است در انتهای ان مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همان طوری که مشاهده میشد،این ساختار متشکل از چهار بخش اصلی شامل آموزش مستقیم، ارتباطات،تغییرات رفتاری و ارزیابی است.
ارزیابی نیز که یکی از ابزار موفق برای آگاهسازی و حساسسازی به شمار میآید، زمینه ایجاد رقابت صحیح را فراهم میکند؛به این صورت که رعایت اصول مدیریت انرژی در یک محیط صنعتی،برای مثال،باعث کاهش هزینه تولید و به دنبال آن ارتقای سطح تولید میش0ود.
آگاهسازی یک مفهوم انتزاعی و اجباری ندارد و تنها از طریق عینیت به نتیجه میرسد و در کشورهای در حال توسعه که نیاز بیشتری به فرهنگسازی دارند،نمونهسازی در کنار یکدیگر روشها،که در شکل(1)مطرح شدهاند،ابزار مؤثری جهت القای تفکر مثبت و ایجاد خودباوری فرهنگی به صورت عینی در مصرف کننده است."