خلاصه ماشینی:
"در طول 5 سال آینده امکان ورود روزانه 400-300 هزار بشکه در روز سوخت با استفاده از روش LTG از نوع دیزل به بازار وجود خواهد داشت،اما علیرغم وجود یک پتانسیل بسیار بزرگ در بازارهای آسیا، تقاضای چشمگیری برای فرآوردههای بدون گوگرد حاصل از LTG که موجب نمایان شدن ارزش واقعی این سوختها باشد،وجود ندارد.
در درازمدت،ممکن است که حرکت به طرف تولید یک سوخت با میزان گوگرد صفر درصد،بهترین انگیزه برای تولید دیزل با روش LTG باشد،زیرا رساندن میزان سولفور به صفر درصد با استفاده از روش تصفیه با هیدروژن امکانپذیر است،ولی هزینه آن در مقایسه با تولید سوخت از طریق LTG (از نوع دیزل)به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
تعادل بازار سوخت دیزل در آسیا مهمترین سؤالی که مطرح میشود این است که آیا در قارهآسیا،حتی بدون هیچگونه افزایش قیمت،تقاضا برای سوخت دیزل حاصل از LTG وجود خواهد داشت یا خیر؟ ظرفیت پالایشگاههای نفت کشورهای آسیایی واقع در کناره اقیانوس کبیر در سالهای گذشته،به صورت اعجابانگیزی افزایش یافته است،به طوری که از 5/17 میلیون بشکه در روز در سال 1995 به 3/21 میلیون بشکه در روز در سال 2001 رسیده است."