چکیده:
از آنجاکه امروزه بدلیل نبود زمینهجها و بسترهای لازم برای جذب و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم توانایی آنها در خلق فرصتها و ایجاد زمینه کار برای خویش، مشکل کاریابی و کارآفرینی به مسئله مهمی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تبدیل شده و می تواند به شکل گیری بحرانها و آسیبهای اجتماعی متعددی بشود که بررسی بیشتری را می طلبد. یکی از راهکارهای مناسب و مطمئن برای حل این مسئله توانمندکردن آنها به مهارت کارآفرینی در طول تحصیلات دانشگاهی است که این توانایی می تواند جلوی بوجود آمدن بسیاری از چالشها و مسائل را بگیرد اما بدلیل وجود برخی مسائل وآسیبها در برنامه درسی رشته های تحصیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، دانشجویان مهارتهای لازم را در این زمینه کسب نمی کنند با آگاهی به اهمیت این موضوع در مسیر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در این مقاله سعی شده به صورت موردی توانایی برنامهجدرسی رشته های دانشگاهی در کارآفرین نمودن دانشجویان از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب آسیب شناسی گردد و نتیجه ای که از تجزیه وتحلیل دادهای تحقیقق بر آمد مبین این حقیقت بود که برنامه درسی کارآفرینی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و توانایی تربیت کارآفرینان خلاق، مبتکر و توانا را ندارد و در ادامه با استناد به مبانی علمی موجود در این زمینه الگوی برنامه درسی کارآفرینی را برای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پیشنهاد می گردد.
خلاصه ماشینی:
"مدل عملیاتی متغیر مستقل تحقیق مفهوم ابعاد شاخص موانع اجرای حسابرسی عملکرد مدیریت عدم وجود شفافیت در اهداف سازمانها کمی و قابل سنجش بودن اهداف سازمانها آشنا بودن کارکنان بااهداف سازمانها واقعی و قابل دستیابی بودن اهداف سازمانی اولویت بندی شدن اهداف سازمانی سازگاربودن اهداف کلی با اهداف جزئی و بخشهای مختلف فرعی نبود استراتژی مناسب در سازمانها تخصیص مطلوب منابع کم یاب جهت رسیدن به اهداف سازمانی تخصیص مطلوب منابع کم یاب جهت رسیدن به اهداف استراتژیک سیستم ارزیابی عملکرد ضعیف در سازمانها استفاده از بودجه بندی عملیاتی استفاده از بودجه بندی برنامه ای پشتیبانی کردن از اهداف استراتژیک متوازن کردن شاخصها نادیده گرفتن اهداف کلی و جزئی سازمان برای برجسته نشان دادن موفقیت خود دستیابی به شاخصهای عملکرد جامع محدودبودن تعداد شاخصهای عملکرد فرهنگ ضعیف پاسخگویی در سازمانها تقویت روحیه پاسخگویی تعهد اجتماعی و پاسخگویی نسبت به ذینفعان و جامعه پاسخگویی در حوزه تخصصی تلقی ارائه خدمات به سازمان و جامعه به عنوان وظیفه اخلاقی و حرفه ای تقویت روحیه مسئولیت پذیری ضعف قوانین و مقررات الزام آور در سازمانها مبهم بودن قوانین و مقررات کلی بودن قوانین و مقررات مدل عملیاتی متغیر وابسته تحقیق مفهوم ابعاد شاخص حسابرسی عملکرد مدیریت اثربخشی شناسایی عوام بازدارنده دست یابی به نتایج رضایت بخش کارآیی سیستمها و روشهای کارآی عملیاتی اجتناب از دوباره کاری اجتناب ازمراحل کاری بی مورد صرفه اقتصادی نگهداری مواد مازاد بر مصرف استفاده از تجهیزات پر ارزش اجتناب از اتلاف منابع حسابرسی مالی روشهای حسابداری ارائه گزارشهای دوره ای مناسب جهت اطلاع رسانی حسابرسی رعایت سیاستها و روشهای درون سازمانی قوانین و مقررات کاربری روش تحقیق تحقیق حاضر از حیث هدف کاربردی و با توجه به موضوع، پرسش، اهداف، فرضیه ها ، از نوع پیمایشی می باشد."