چکیده:
هدف از این تحقیق توسعه یک مدل از شبکههای عصبی مصنوعی برای شناسایی ارتباط بین سرمایهاجتماعی و رضایت مشتری است. بدین منظور، ضمن مرور ادبیات و مفاهیم موجود در زمینه سرمایهاجتماعی و رضایت مشتری، عوامل مؤثر مورد مطالعه قرار گرفت. تحقیق حاضر بر پایه دو مجموعه داده متفاوت استوار است. اولین مجموعه دادهها از پاسخگویی 100 مدیر از شرکتهایی که در زمینه قطعهسازی خودرو در آذربایجان شرقی فعالیت میکنند، جمعآوری شده است. حجم این نمونه با استفاده از جدول بارتلت بدست آمده است. برای گردآوری دادههای سرمایهاجتماعی و ابعادش از پرسشنامه استفاده شده است. دومین مجموعه دادها از پاسخ مشتریان به پرسشنامههایی که با طیف 5 نقطهای لیکرت(کاملا موافق،...، کاملا مخالف) طراحی شدهاند، جمعآوری گردید. روش تحقیق از نوع همبستگی است. از ضریب همبستگی اسپیرمن و شبکههای عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. شبکههای عصبی چند لایه، با تابع آموزشی تانژانت هایپربولیک، آموزش داده شده با الگوریتم پیشخور برای ساخت مدل شناسایی بکار گرفته شدهاند. آزمون سؤالات نشان داد که رابطه معنیداری بین سرمایه اجتماعی و رضایت مشتری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"کاربرد شبکههای عصبی مصنوعی 1 در بررسی ارتباط بین سرمایهاجتماعی و رضایت مشتری دکتر هوشنگ تقی زاده 2 محمدصادق زینلی کرمانی 3 چکیده واژه های کلیدی: Artificial Neural Networks 2- عضو هیئت علمی (دانشیار) دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریز، تبریز، ایران 3- دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی مقدمه مشتری مداری مهمترین عامل موفقیت در هر سازمانی است، مشتری بزرگترین سرمایه هر مؤسسهای است.
نورالنساء و همکاران(1387) در تحقیقی تحت عنوان «اندازهگیری رضایت مشتری برای شناسایی فرصتهای بهبود در خدمات پژوهشی آموزش عالی» یک مدل اندازهگیری جدید برای برآورد استنباط مشتریان از کیفیت خدمات پژوهشی مطابق با ساختار دانشگاههای ایرانی و با استفاده از روشهای مختلف آماری که قابلیت اطمینان آن را تضمین کند، بررسی و نشان داده شده است که استفاده از این روش به شناسایی درست فرصتهای بهبود کیفیت در خدمات پژوهشی دانشگاه منجر خواهد شد.
هدف این تحقیق بررسی رابطه بین رضایت مشتری و سرمایهاجتماعی با استفاده از شبکههای عصبی مصنوعی، در شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو، در استان آذربایجان شرقی میباشد.
در این پژوهش دو متغیر اصلی وجود دارد که در صدد هستیم نوع و میزان رابطه آنها را بررسی کنیم که عبارتند از: سرمایهاجتماعی رضایت مشتری همچنین متغیر سرمایهاجتماعی دارای 8 بعد است که عبارتند از: بعد اعتماد سرمایهاجتماعی بعد مشارکت سرمایهاجتماعی بعد همکاری سرمایهاجتماعی بعد انسجام اجتماعی سرمایهاجتماعی بعد ارتباطات کاری سرمایهاجتماعی بعد احساس اثرگذاری و کارایی سرمایهاجتماعی بعد ارزش زندگی سرمایهاجتماعی بعد فعالیتهای داوطلبانه سرمایهاجتماعی متغیر رضایت مشتری در این پژوهش متغیر وابسته شناخته می شود، از اینرو در لایه خروجی شبکههای عصبی قرار میگیرد."