چکیده:
عدم رشد و توسعه بیمه زندگی همواره از مسائل پیش روی صنعت بیمه بوده است . براین اساس استفاده از رویکرد جامع برای بررسی ابعاد مختلف این مسئله ضروری به نظرمیرسد. بنابراین با توجه به جامعیت رویکرد نهادی، این رویکرد، مبنای علمی و میدانی تحقیق حاضر قرار گرفته است . هدف از این مطالعه ، شناسایی نهادها و کسب وکارهای پشتیبان بیمه زندگی کشور ایران، براساس رویکرد نهادی است . در این تحقیق ضمن مرور ادبیات و تشریح مفاهیم مرتبط با رویکرد نهادگرایی، به خصوص الگوی چهار سطح تحلیل نهادی ویلیامسون، نهادها و کسب وکارهای فعال در بازار بیمه زندگی آمریکا و هند مطالعه شده و اطلاعات به دست آمده از این مرحله ، مبنای بخش میدانی تحقیق قرار گرفته است . در بخش میدانی، اطلاعات به دست آمده از طریق روش مصاحبه ، گردآوری و از طریق روش کدگذاری باز و محوری، تجزیه وتحلیل گردیده است . در نهایت یافته های اصلی تحقیق شامل نهادها و کسب وکارهای فعال در کشورهای مورد مطالعه ، نهادهای موثر بر تقارن اطلاعات بین بیمه گر و بیمه گذار، کسب وکارهای قابل برونسپاری و نهادها و کسب وکار مورد نیاز بازار بیمه ایران، ارائه شده است .
خلاصه ماشینی:
1. Gagliardi شرح نهادهای شناساییشده در بازار بیمه زندگی کشور هندوستان شرح نهادهای شناساییشده در بازار بیمه زندگی کشور آمریکا 7 قوانین توانگری مالی برای جلوگیری از سیاست های تخصیص مالی نامناسب استاندارهای حسابداری بیمه زندگی 8 قوانین و مقررات مربوط به منع تخفیفات توسط نمایندگان قوانین مربوط به مدت، فسخ و توقف مجوز فعالیت نماینده و کارگزار 9 قوانین و مقررات جهت محدودیت در میزان و دوره پرداخت کارمزدها قوانین مجزای مربوط به واگذاری و قبولی اتکایی بیمه های زندگی 10 قوانین مربوط به استانداردهای اکچوئرال و مالی مجوزهای مورد نیاز برای فعالیت نمایندگان، کارگزارن، بازاریابان 11 قوانین سرمایه گذاری محصولات بیمه زندگی رویه های مربوط به استفاده و به کارگیری تکنولوژی جدید 12 قوانین اصلاحشده سیستم های تأمین اجتماعی قوانین مربوط به میزان و دوره پرداخت کارمزدها 13 قوانین مالیاتی و دسترسی به تأمین اجتماعی قوانین تهدیدکننده در زمینه ارائه تخفیفات از سوی نمایندگان 14 رویه و مقررات مربوط به جریان آزاد اطلاعات قوانین حاشیه توانگری 15 رویه های مربوط به استفاده و به کارگیری تکنولوژیهای جدید قوانین مربوط به تضمین کلی سرمایه شرکت ها توسط هر ایالت 16 قوانین ، مقررات و رویه های لازم برای هم گرایی و ادغام بازار مالی قوانین و مقررات مربوط به تبلیغات شرکت های بیمه 17 قوانین اجباری جهت فعالیت در بخش روستایی و اجتماعی رویه ها و عرفهای مربوط به آموزش و تربیت فعالین بازار 18 استاندارهای اکچوئرال بیمه های زندگی و جداول مرگومیر ملی قرارداد بیمه زندگی مستمری 19 استانداردهای حسابداری خاص بیمه های زندگی قرارداد بیمه عمر زمانی 20 قرارداد بیمه بازنشستگی، مستمری بازنشستگی و درمان قراردادهای مربوط به محصولات متنوع 21 قراردادهای مربوط به بیمه های خرد بانک های اطلاعات 22 قرارداد بیمه یونیت لینک جداول مرگومیر ملی (Annual Report 2009-10, 2010) (Aflac Annual Report, 2009) (Brady, et al, 1995) (Lencsis, 1997) (Life insurance Fact Book 2010, 2010) (Long, 2009) (Ranade & Ahuja, 1999) ( Rao, 2008) ( Sadhak, 2009) (Sinha, 2004) (Lakshmikutty and Baskar, 2006)(World Insurance in 2009, 2010) ٢-٧.