چکیده:
پژوهش حاضر با عنوان «بررسی کیفیتگرایی کارکنان و نقش آن در ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب» اجرا شده است. فرضیههای تحقیق شامل کیفیتگرایی کارکنان که مولفههای آن عبارتند از: مشتریگرایی، خلاقیت و نوآوری، نگرش دائمی به وضع مطلوب، اهمیت دادن به وضع ظاهری، صبوری و شکیبایی کارکنان، گروهگرایی و هدفگرایی و رابطه آن با ارتقای کیفیت خدمات آموزشی تدوین گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان دانشجویان دانشگاه آزاد واحد بناب در سال تحصیلی 90-89 میباشد. با توجه به نتایج تحقیق حاضر با توجه به اینکه ضریب B در آزمون رگرسیون این فرضیهها 434 % میباشد، میتوان گفت که حدود 43 درصد تغییرات متغیر وابسته توسط تغییرات در متغیرهای مستقل مورد بررسی تبیین میگردد. همه فرضیههای تحقیق با آزمونهای مربوطه و با خطای 05/ 0و سطح اطمینان 95% از نظر معنیداری آماری مورد تأیید قرار گرفتند.
This study has been conducted on the basis of the quality-orientation of
staff and its role in promoting the quality of educational services in Islamic
Azad University of Bonab branch. The variables of this study are customer
focus, innovation, steady approach to the ideal situation, the importance of
appearances, employee’s patience and fortitude, group-orientation and goalorientation
and its relation to the quality of educational services. The sample
population of this study is students and staff of Islamic Azad University of
Bonab branch in 89-90 educational year. According to the results the coefficient
B in regression test of the hypotheses in this study 434%, so it can be said that
about 43% of the changes in dependent variable is explained by the changes in
dependent variables. All research hypotheses with related tests and with .05
error of measurement and 95% confidence level are confirmed statistically
significant.
خلاصه ماشینی:
"بنابرین رابطه ریاضی بین متغیر کیفیتگرایی و کیفیت خدمات آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب به صورت زیر خواهد بود: + 532/0صبوری و شکیبایی +588 /0 گروهگرایی 339/0 نگرش دائمی به وضع مطلوب + 710/0 مشتریگرایی +412/0 هدفگرایی + 760/0 اهمیت دادن به وضع ظاهری + 504/0 خلاقیت و نوآوری Y= پیشنهادها با توجه به نتایج به دست آمده از اجرای پرسشنامه تحقیق در دو جامعه آماری کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و آزمون فرضیههای تحقیق و نیز با توجه به معنیدار بودن همه فرضیهها در رابطه با شناسایی عوامل و متغیرهای اثرگذار بر کیفیت خدمات آموزشی در این دانشگاه، میتوان پیشنهادات زیر را در جهت افزایش و ارتقاءکیفیت خدمات آموزشی ارائه کرد: - دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با ارتقاء شاخصهای مشتری گرایی در میان کارکنان میتواند در جهت ارتقاء سطح کیفیت گرایی سازمانی عمل نموده و از این طریق کیفیت خدمات آموزشی مورد ارائه به دانشجویان این واحد را افزایش دهد.
- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با ارتقاء شاخصهای نگرش دائمی به وضع مطلوب در میان کارکنان میتواند در جهت ارتقاء سطح کیفیت گرایی سازمانی عمل نموده و از این طریق کیفیت خدمات آموزشی مورد ارائه به دانشجویان این واحد را افزایش دهد.
- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با ارتقاء شاخصهای اهمیت دادن به وضع ظاهری و زیباییشناسی در میان کارکنان می تواند در جهت ارتقاء سطح کیفیتگرایی سازمانی عمل نموده و از این طریق کیفیت خدمات آموزشی مورد ارائه به دانشجویان این واحد را افزایش دهد."