خلاصه ماشینی:
"مدل رگرسیونی و ضرایب پارامتر فرضیههای هوش اخلاقی مدیران و ابعاد آن بر مهارتهای ارتباطی آنان رابطهی ریاضی نتیجهی آزمون سطح معنیداری ضریب تشخیص (R2) t محاسبه شده β شیب خط متغیر وابسته متغیر مستقل X1 198/1 +561/64=Y رد فرض H0 000/0 413/0 236/10 198/1 مهارتهای ارتباطی هوش اخلاقی X1 363/0 + 006/24=Y رد فرض H0 000/0 258/0 201/7 363/0 مهارتهای ارتباطی بعد درستکاری X1 289/0 + 068/13=Y رد فرض H0 000/0 261/0 747/13 289/0 مهارتهای ارتباطی بعد مسئولیتپذیری X1 288/0 + 594/17=Y رد فرض H0 000/0 263/0 299/7 288/0 مهارتهای ارتباطی بعد دلسوزی X1 258/0 + 893/9=Y رد فرض H0 000/0 210/0 299/6 258/0 مهارتهای ارتباطی بعد بخشش بر اساس اطلاعات به دست آمده از جدول 6.
همچنین به ترتیب یک واحد افزایش در ابعاد درستکاری، مسئولیتپذیری، دلسوزی و بخشش هوش اخلاقی مدیران به ترتیب باعث 363/0، 289/0، 288/0 و 258/0 واحد افزایش در مهارتهای ارتباطی آنان در سازمان میشود.
نتایج و بحث همانگونه که جدول شماره 5 خلاصه نتایج حاصل از آزمون فرضیههای 1 و فرعی آن را نشان میدهد، برای هر یک از فرضیههای تحقیق در سطح معنیداری یک دامنهای، سطح معنیداری آزمون r پیرسون از سطح معنیداری 05/0 کوچکتر میباشد پس رابطه معنیداری بین متغیر هوش اخلاقی مدیران و ابعاد آن (درستکاری، مسئولیتپذیری، دلسوزی، و بخشش) با متغیر مهارتهای ارتباطی وجود دارد.
بنابراین تلاش برای افزایش هوش اخلاقی مدیران، موجب ایجاد ارتباطات مؤثر برای مدیران میشود و این زمینهای برای ارتقای سطح مهارتهای ارتباطی مدیران سازمان تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی خواهد شد."