Skip to main content
فهرست مقالات

نقش اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی بین الملل

نویسنده:

(22 صفحه - از 133 تا 154)

کلید واژه های ماشینی : تحقیقات بازاریابی ،تحقیقات در بازاریابی ،بازاریابی بین‌المللی ،سیستم کسب اطلاعات ،تحقیقات بازاریابی بین‌المللی ،بازاریابی بین‌الملل مورد توجه ،کسب اطلاعات ،اطلاعات ثانویه ،صادرکنندگان ،منابع اطلاعات ثانویه ،شرکتهای دولتی ،کسب اطلاعات و تحقیقات ،بازارهای بین‌المللی ،مورد بازارهای بین‌المللی ،سازمانهای دولتی ،کالاهای صادراتی ،مطلوب ،صادراتی ،اطلاعات و تحقیقات ،شرکتهای صادراتی ،اطلاعات بازاریابی ،روشهای بازاریابی ،توسعه اقتصادی ،صادرکننده کالا ،مطلوب بازرگانی ،مورد بازار ،کالاهای غیرنفتی ،منابع اطلاعات ،کشورهای پیشرفته ،صادرات و واردات

اکنون برای همه کشورهای صنعتی و تازه صنعتی شده (N.I.C) روشن گردیده است که کسب اطلاعات و انجام تحقیقات بازاریابی‌ بین‌الملل نقش عمده‌ای را در پیشرفت و توسعه اقتصادی و اشتغال‌ بیشتر نیروی انسانی آنها ایفا می‌کند.در این مقاله ابتدا عوامل عمده‌ کسب اطلاعات برای بازاریابی بین‌الملل موردتوجه قرار گرفته است. سپس سیستم کسب اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی شرح داده شده‌ و سعی گردیده تا در شش مرحله تقریبا به همه منابع لازم برای کسب‌ اطلاعات و تحقیقات در بازاریابی بین‌الملل اشاره شود. مدیریت مطلوب بازرگانی،یعنی اداره امور آینده و مدیریت آینده‌ یعنی مدیریت اطلاعات."ماریون‌هارپر"

خلاصه ماشینی:

"تحقیقات و بررسی‌هائی نیز در موارد زیر صورت گیرد: تغییرات نرخ و ارزش پول کشورها در مبادله با کشورهای دیگر،ریسکها از نظر وضع سیاسی کشوری که می‌خواهیم به آنها،کالا صادر نمائیم،هر قدر انگیزه شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی کشور ما برای وارد شدن به بازارهای بین‌المللی قویتر باشد،باید خود را بیشتر برای استقرار یک روش مطلوب جمع‌آوری اطلاعات آماده‌ نمایند. لذا برای پیش‌بینی سطح بین‌المللی تقاضای کالا باید موارد زیر ار موردتوجه قرار داد: الف-پیش‌بینی وضع آنده اقتصاد دنیا چیست؟ ب-اثرات اقتصاد بین‌المللی بر روی هزینه‌ها و درآمدهای کشور چگونه خواهد بود؟ ج-آثار اتفاقات مختلف و روند تغییرات جهانی بر روی تغیرات وضع بازرگانی‌ چیست؟ د-دخالت دولت در واردات کشورهای خودشان تا چه حد،و چگونه است؟ هـ-تغییرات سیستم پولی کشورها در سطح بین‌المللی،بر صادرات ما چه اثری‌ خواهد داشت؟ اگر وزارت بازرگانی و سازمانهای دولتی،خصوصی و دانشگاههای کشورمان،بازار داخلی کشورها را در مورد کالاهای مختلف،بررسی و پیش‌بینی نمایند،مطلوبیت زیادی‌ در تصمیمات صحیح و به موقع برای صادرات خواهند داشت. گرچه مطالعات و بررسی‌های اقتصادی و موضوعات دیگر درباره جمعیت کشور "نروژ"نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های آنها،امکانات مالی لازم را برای خرید ماشین‌لباسشوئی دارند،ممکن است اطلاعات در مورد عوامل ذکر شده قبلی‌ مشخص کند که این کشور بازار و خریداران قابل توجهی،برای صدور کالای ما نخواهد داشت. قطعا اگر این نوع تحقیقات و انتشارات در داخل کشور بسط یابند،موفقیتهای زیادی در امر جدول شماره 3-اهم منابع اطلاعات ثانویه در مورد بازارهای بین‌المللی 1-دولت جمهوری اسلامی ایران لاف:لیست صنایع در ارتباط با صادرات و واردات."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.