خلاصه ماشینی:
"اما چه کسی میداند که وظایف یک«مدیر تولید»چیست؟کتاب به درستی در آغاز بر روی اساسیترین نکته یعنی «ناشناخته بودن»این حرفهء پردردسر انگشت میگذارد و سعی میکند آن را به سادگی و روشنی معرفی کند و در این راه موفق هم میشود،چون تعریف مشخصی از مدیر تولید ارائه میدهد و این حرفه را طبق قوانین تصویب شده موجود در اتحادیه کارگردانهای آمریکا معرفی میکند،نه بر اساس مفهومی ذهنی،تجریدی و غیر قابل درک.
شاید به نظر برسد که این کتاب به طور کاملا اختصاصی برای شرایط ویژهء تولید فیلم در سینمای آمریکا نوشته شده است و برای همانجا هم کاربرد دارد.
در صورتی که قواعد خاص حاکم بر تولید فیلم در سینمای آمریکا نوشته شده است و برای همانجا هم کاربرد دارد.
فصل چهارم یعنی توصیههای ویژه به تولیدات با بودجهء پایین،با تذکری بهجا شروع میشود که تشریحکننده وضعیت فیلمسازی در سینمای آمریکا و تفاوت صرف چنین بودجهای در فیلمهای تجاری استودیویی و فیلمهای مستقل و خارج از سیستم تولید سینمای استودیویی-یا به بیان بهتر،«سینمای تهیهکننده»-در آمریکاست:«واژهء بودجهء پایین برای افراد مختلف،معانی متفاوتی را تداعی میکند."