Skip to main content
فهرست مقالات

واژگان تخصصی مدیریت: حلقه های کنترل کیفیت

نویسنده:

ISC (6 صفحه - از 131 تا 136)

کلید واژه های ماشینی : حلقه‌های کنترل کیفیت، کارکنان، مدیریت حلقه‌های کنترل کیفیت، سرپرست، برنامه، اعضا، کیفیت محصولات، حل مشکل، تشکیل حلقه‌های کنترل کیفیت، حلقه‌های کیفیت

خلاصه ماشینی: "کنترل کیفیت فراگیر که با الهام از این فکر شکل گرفت بزودی در ژاپن گسترش‌ یافت و مقصود از آن شرکت دادن کارکنان سطوح مختلف سازمان در امر نظارت بر ارتقاء کیفیت محصولات است. توجه عده‌ای از متخصصان صنایع ژاپن به لزوم تشویق کارکنان به استفاده از قوای ذهنیشان برای بیگانه‌ نشدن آنها با محیط کار را می‌توان آخرین حلقه در زنجیره‌ای که به تشکیل گروههای‌ کیفیت منجر گردید بحساب آورد. در صورتیکه‌ کارکنان تصور کنند که مدیریت متولی این برنامه است و یا مدیریت احساس کند که‌ حلقه‌های کنترل کیفیت به اعتبار او لطمه وارد خواهد کرد حلقه‌ها موفق نخواهند بود. پس از آن تویوتا، برنامهء حلقه‌های کنترل کیفیت را آغاز کرد و پس از 10 سال این رقم را از یک پیشنهاد به دوونیم افزایش داد و میزان پذیرش آنها را به 70%رساند که 5 برابر نرخ قبولی‌ پیشنهادها در ابتدای برنامه بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.