Skip to main content
فهرست مقالات

نظری بر یک تقسیم بندی (کاریکاتور)

(8 صفحه - از 80 تا 87)

کلید واژه های ماشینی : کاریکاتور، طنز، تقسیم‌بندی، کاریکاتور دنباله‌دار، مطبوعات، کاریکاتوریست، گرافیک، کار، سیاسی، هنر، طراحی، خنده، اغراق، طنز سیاه یعن کاریکاتور سیاه، کاریکاتور سیاه، کاریکاتور سیاسی، کاریکاتور دنباله، آذربایجان، فرانسه، انتقاد، تصاویر، کاریکاتور مطبوعات، جهان، تلخ، طنز سیاه، کاریکاتورهای دنباله‌دار طراحی، انسان، طنز تلخ کار، مردم، نوعی کاریکاتور دنباله‌دار

خلاصه ماشینی: "گرچه مردم نسبت به کاریکاتور همان دیدی را دارند که نسبت به دلقک،اما خود نمی‌دانند این‌ هنر و یا اصلا خود کمدین‌ها تا چه حد در تصمیم‌گیری‌ها و زندگی آنها تأثیرگذار هستند و تشابهات زیادی مابن کاریکاتوریست‌ها و کمدین‌ها وجود دارد می‌توان از این میان به انتقاد، طنز،ایجاز،آرمانگرایی اشاره کرد. همه هنرها در عصر باستان که در آنها اغراق به‌ چشم می‌خورد نوعی کاریکاتور هستند مثلا ماسک گرچه با اغراق توام است ولی گویای این‌ نیست که آنها ماسک را صرفا به خاطر شوخی و خنده می‌گذاشتند و نمی‌توان آنها را کاریکاتور حساب کرد چرا که در پشت همین اغراق آنها خصوصیات باطنی افراد را به نمایش می‌گذاشتند و مثلی معروف راجع به این پدیده در بین رومی‌ها وجود دارد که می‌گوید«ماسک خود را بگذار تا بگویم که هستی». کاریکاتور و تداوم موضوع در کاریکاتور دنباله‌دار موضوعی را شروع کرده (به تصویر صفحه مراجعه شود) و ادامه داده‌ایم و در کادر آخری موضوع را به پایان‌ می‌رسانیم،انیمیشن نیز از این قاعده برکنار نیست‌ موضوع چه خوب و چه بد،چه با نتیجه و چه‌ بی‌نتیجه،چه در یک قسمت یا طولانی،بالاخره‌ به پایان خواهد رسید،کاریکاتور چهره خود پایان‌ است و اصلا تداومی ندارد مگر اینکه موضوع‌دار باشد. این تداوم زمانی و موضوعی خود جذابیت خاصی را برای بیننده به وجود می‌آورد بیننده بیشتر از کاریکاتور سیاه تأثیر می‌گیرد و شاید علتش همین تداوم باشد که بیننده به خاطر اینکه موضوع به پایان نرسیده آن را همیشه در ذهن‌ دارد و به دنبال پایان خوب آن است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.