Skip to main content
فهرست مقالات

فلسفه هنرهای سنتی و مبانی نظری آن

نویسنده:

(6 صفحه - از 12 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : هنر ،هنرهای سنتی ،غرب ،لوگوس ،کلمه‌ی ،شرقی ،تئاتر مقاومت ،هنر شرقی ،خالی ،ترادیسون ،تئاتر سیاسی با تئاتر مقاومت ،هنرهای سنتی و مبانی نظری ،جنگ ،شرق و غرب ،حقیقت ،تئاتر جنگ ،یونانی ،تئاتر سیاسی ،آثار هنری ،تمدن‌های شرقی هنرها ،مجموعه پژوهش‌های تئاتر مقاومت ،کتاب ،کلمه‌ی الهی ،هنر در تمدن غربی ،تمدن‌های شرقی ،هنرمند محمل ظهور ترادیسون ،کتاب‌های مقدس ،تمدن‌های سنتی ،فلسفهء هنرهای سنتی ،خوب

خلاصه ماشینی:

"بنابراین هنر سنتی یعنی هنری که به یک ترادیسون مربوط است و این تعبیر دیسون در ترادیسون،در واقع بازگشتن به یک فعل لاتینی است که در اصل به‌ معنای دهش است. ملاحظه می‌کنید که این سفر سمبلیک حکایت و وصف حال همه‌ی ماست و همه‌ی ما مسافران سفر غریب‌ این دیاریم: بشنوید ای دوستان این داستان‌ خود حکایت نقد حال ماست آن هنرهای شرقی همه به شرق هستی و به مقام ملکی بازگشت می‌کنند: من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم هنر شرقی در حقیقت کشیدن رخسار ملک به این عالم است. آدم وقتی با کسی دوست‌ باشد و دوستش داشته باشد عیب او را هم هنر می‌بیند: یا هنر بی‌عیب حرمان خوش نباشد عیب می جمله بگفتی،هنرش نیز بگو اصلا عیب و هنر را در تقابل با یکدیگر می‌گرفتند یا در تعبیر دیگری حافظ می‌گوید: گر در سرت هوای وصال است حافظا باید که خاک درگه اهل هنر شوی خاک درگ اهل هنر یعنی خاک درگه آرتیست‌ها؟کسانی که به آرت‌ اشغال دارند؟پیداست که معنایش این نیست،قدمای ما هنر را به معنای‌ دیگری به کار می‌بردند و آنچه امروز می‌گوییم هنر،یعنی art را بیشتر در مقوله‌ی حرفه،فن،صنعت و مهارت قرار می‌دادند. به‌ همین جهت وجهی نداشته که هنرمند زیر کار خودش را امضاء کند چون هنر سنتی مقامی بوده که تشخیص‌ها همه قربانی‌ می‌شده تا ودایع و مواریث فرهنگی یک قوم و حوالت‌ تاریخی آن به ظهور برسد،نه جنبه‌ی تشخص فردی‌ شخص به دنبال این نبوده که سبک خود،کلک خود و شیوه‌ی خود را به ظهور برساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.