Skip to main content
فهرست مقالات

آلات موسیقی در مینیاتورهای بهزاد

نویسنده:

مترجم:

(2 صفحه - از 152 تا 153)

کلید واژه های ماشینی : آلات موسیقی در مینیاتورهای بهزاد ،مینیاتور ،حال نواختن موسیقی تصویر ،نوازنده ،آلات موسیقی در دوره‌ی تیموری ،تصویر ،ظرافت‌های آلات موسیقی ،زنان ،چنگ ،حضور سازهای دوره‌ی تیموری ،الملک مددیموف ابزارهای موسیقی ،اسکندر ،نواختن ابزار موسیقی ،حال نواختن چنگ ،دختر ،حضور نوازندگان در مینیاتور ،تصاویر قرون وسطایی ظاهر ،آلات عبارت بودن از چنگ ،مردان ،امکان متمایز ساختن آلات موسیقی ،نوازندگان زن و مرد ،ظاهر ،ابزارهای موسیقی ،عبد الملک مددیموف ،دوره‌ی ابزارهای موسیقی ،جنگ میان اسکندر ،بهرام گور ،آلت موسیقی ،مینیاتورهای تصویرگر ،نقاره

خلاصه ماشینی:

"آلات موسیقی‌ در مینیاتورهای بهزاد jasur rasulteav مترجم:ساسان نوروززاده چگینی (به تصویر صفحه مراجعه شود) سعدی و جوان کاشغری،رقم بهزاد،مکتب هرات،1486 میلادی تجزیه و تحلیل مکتب‌ مینیاتور به این دلیل مشکل است‌ که پشت وضوح ظاهری و منطقی جهانی که مجسم‌ می‌کند،همیشه معنایی ژرف‌ نهفته است که نیاز به تقسیر دارد. اگر بخواهیم براساس تصویر قضاوت‌ کنیم،رایج‌ترین آلات عبارت‌ بودن از چنگ که نوایی دل‌انگیز و ملایم داشته و دایره که ریتم را تنظیم می‌کرده است. در مینیاتورهای بهزاد،ظرافت‌های آلات موسیقی با دقتی مثال‌زدنی‌ نشان داده می‌شوند و این بدین معنی است که هنرمند فوق العاده هوشیار و یا مطلع از ساختن و نواختن ابزار موسیقی بوده است. بعدها،عبد الملک‌ مددیموف ابزارهای موسیقی دیگری شبیه آنهایی که در تصاویر قرون وسطایی‌ ظاهر شده‌اند ساخت که به آنها نام‌های جدیدی داده شد،که اخیرا توسط موسیقی‌دانان حرفه‌ای مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. بنابراین،آثار بهزاد با موضوعیت موسیقایی غنی گشته است و ایده‌ای از تنوع آلات موسیقی در دوره‌ی تیموری را در اختیار قرار می‌دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.