Skip to main content
فهرست مقالات

بازگشت کالبد: ارتباطات در فضای سایبرنتیک

مترجم:

(6 صفحه - از 46 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : کالبد ،فضای سیبرنتیک ،حافظه ،سینما ،تارکوفسکی ،کالبد در فضای سیبرنتیک ،محیط دیجیتالی ،جهان ،جهان فضای سیبرنتیک ،کتاب ،فیلم ،فضای سیبرنتیک به کالبد واقعیت ،تجربه ،هایدگر ،ارتباطات در فضای سیبرنتیک ،مکان ،جهان فضای سیبرنتیک شکل ،ذهن ،فضای سیبرنتیک به مکان کالبد ،زبان ،بازگشت کالبد ،تجربه‌ی زندگی در فضای سیبرنتیک ،زندگی ،واقعیت ،فضای سایبرنتیک ،هنری ،معنا ،فضای سیبرنتیک کالبد ،کالبد فضای سیبرنتیک ،احساسات

خلاصه ماشینی:

"»3 برداشت و استنباط انسانی در محیط دیجیتالی باعث شهودی عقلانی‌ می‌شود؛آگاهی ما درصدر تمام حافظه‌ها،تصاویر قرار می‌گیرد و حاصل‌ تعامل با فضای سیبرنتیک است و برای تداوم ماهیت و ویژگی ما،به عنوان‌ حرکت درونی شناخت ما محسوب می‌شود. آیا این استفاده از حافظه به آن معنی است که باید برای اتصال به فضای‌ سیبرنتیک،در بطن یک کالبد فیزیکی قرار بگیریم تا آن را تجربه کرده و به‌ خاطر بسپاریم؟آیا باز-قرار یافتن (re-placing) می‌تواند به الگویی برای‌ به یاد آوردن باشد؟قرابت در فضای سیبرنتیک را می‌توان در خصوص شناخت‌ و حافظه‌ی کالبد مجددا درک کرد. به‌ طور کلی فرد نمی‌تواند برپایه‌ی پیش‌داوری در مورد جهان عینی،به‌واسطه‌ی‌ پدیدار توصیفی،فکر کند که باید رویکردی پدیدارشناختی داشته باشد که در آن تجربه به عنوان«دادگاه استیناف نهایی»جایی است که فکر،آگاه از خود، به عنوان دسترسی به آنچه شالوده‌ی همه‌ی دانش‌ها و شناخت‌ها می‌باشد، از پیش‌داوری خود و احساس درک خود در فضای سیبرنتیک آگاه است. بودن در فضای سیبرنتیک‌ (Being-in-Cyberspace) توافق بین سوژه‌ی ادراک‌کننده یا کاربر فضای سیبرنتیک با محیط یا ابژه‌های داخل جهانی دیجیتالی را می‌توان با«گشادگی»بود-در-جهان‌ (in-der-welt-sein) 1مارتین هایدگر مربوط دانست؛برای آنکه کاملا مفهوم‌ «گشادگی پویا»نسبت به جهان،و به محیط دیجیتال،را درک کنیم همان‌گونه‌ که هایدگر خود نیاز داشت،لازم است که ما حقیقتی مهم،مانند این که جهان وجود دارد را تعیین کرده و مشخص سازیم و آن عبارت از این است که جهان‌ فضای سیبرنتیک دقیقا وجود دارد و واقعیت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.