Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر، اخلاق مدیریتی در صنعت

نویسنده:

(3 صفحه - از 34 تا 36)

کلید واژه های ماشینی : مدیران، مدیریت، ارزیابی، کتاب مدیریت اخلاقی در خدمات، کتاب، اخلاق مدیریتی در صنعت، خدمات دولتی، رسوم خدمات دولتی، بافت، حق، سازمانی، آداب و رسوم خدمات، وظایف، اجتماعی، اصول اخلاقی مدیریت، حرفه‌ای، نظریه‌های اخلاق و اصول خدمات، اقتصادی، تعهدات، آموزش، اخلاقیات خدمات دولتی، مسایل اخلاقی، روابط، فعالیت‌های مدیران بخش دولتی، مدیران خدمات دولتی، رفتار، بافت اخلاقی سازمان‌ها، مقام افرادی حرفه‌ای بررسی، رسوم خدمات دولتی مورد بررسی، نقش

خلاصه ماشینی: "در این زمینه می‌توان گفت که‌ مدیریت باید برای پدید آوردن فضای سازمانی شوق‌انگیز جهت رشد سازمان و افراد آن‌ کوشش آگاهانه به کار بندد و در هرشرکتی مدیریت بلند پایهء آن به گونه‌ای پیوسته تلاش‌ نماید تا کیفیت و سوددهی را با مدیریت اخلاقی خود هدف قرار دهد. نکته مهم در این‌جا این است که به واسطهء ایفای نقش مدیریتی آنان،چه ابعادی‌ از آداب و رسوم حرفه‌ای آنها و تا چه میزان از بین رفته است به طور کلی مدیریت در بخش خدمات دولتی وظیفه‌ای بس دشوار و پیچیده است که طیف گوناگونی از افراد ذینفع در داخل و خارج از سازمان،در آن مشارکت دارند. کتاب تلاش می‌کند روش‌ها، فشارها،انگیزه‌ها و بافتی را که در آن مسایل اخلاقی مطرح می‌شود را بررسی و رهنمودهایی برای توجیه این مسایل ارایه کند که در این راستا به فرضیات و بعد تطبیقی‌ و نقطه نظرات مدیریتی اشاره می‌شود و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. بسیاری از این مسایل مطرح شده به‌ چگونگی رفتار مدیران با طیفی از افراد ذینفع از لحاظ تعهدات،وظایف و حقوق مربوط می‌شود که این مضامین در مرکز تمام نظریات مربوط به اخلاقیات قرار دارد. به طور کلی کتاب مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی مطالب جالب و کاربردی مهمی‌ را به بحث می‌کشاند و مورد بررسی جامع قرار می‌دهد و در این قضایا از نویسندگان و نظریه‌پردازان خارجی بسنده می‌کند و به ذکر نمونه‌هایی می‌پردازد که در کشورهایی مثل‌ انگلیس و استرالیا رخ داده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.