Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر، اخلاق مدیریتی در صنعت

نویسنده:

(3 صفحه - از 34 تا 36)

خلاصه ماشینی:

"در این زمینه می‌توان گفت که‌ مدیریت باید برای پدید آوردن فضای سازمانی شوق‌انگیز جهت رشد سازمان و افراد آن‌ کوشش آگاهانه به کار بندد و در هرشرکتی مدیریت بلند پایهء آن به گونه‌ای پیوسته تلاش‌ نماید تا کیفیت و سوددهی را با مدیریت اخلاقی خود هدف قرار دهد. نکته مهم در این‌جا این است که به واسطهء ایفای نقش مدیریتی آنان،چه ابعادی‌ از آداب و رسوم حرفه‌ای آنها و تا چه میزان از بین رفته است به طور کلی مدیریت در بخش خدمات دولتی وظیفه‌ای بس دشوار و پیچیده است که طیف گوناگونی از افراد ذینفع در داخل و خارج از سازمان،در آن مشارکت دارند. کتاب تلاش می‌کند روش‌ها، فشارها،انگیزه‌ها و بافتی را که در آن مسایل اخلاقی مطرح می‌شود را بررسی و رهنمودهایی برای توجیه این مسایل ارایه کند که در این راستا به فرضیات و بعد تطبیقی‌ و نقطه نظرات مدیریتی اشاره می‌شود و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد. بسیاری از این مسایل مطرح شده به‌ چگونگی رفتار مدیران با طیفی از افراد ذینفع از لحاظ تعهدات،وظایف و حقوق مربوط می‌شود که این مضامین در مرکز تمام نظریات مربوط به اخلاقیات قرار دارد. به طور کلی کتاب مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی مطالب جالب و کاربردی مهمی‌ را به بحث می‌کشاند و مورد بررسی جامع قرار می‌دهد و در این قضایا از نویسندگان و نظریه‌پردازان خارجی بسنده می‌کند و به ذکر نمونه‌هایی می‌پردازد که در کشورهایی مثل‌ انگلیس و استرالیا رخ داده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.