Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت کارخانه

نویسنده:

(6 صفحه - از 8 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : مدیر، تولید، اطلاعات، مدیریت کارخانه، استراتژی، علوم اطلاعات سیستم‌های مدیریت اطلاعات، اطلاعات سیستم‌های مدیریت اطلاعات سیستم‌های، محصول، فرآیند، مدیر کارخانه، مدل، انبار، کار، سازمان، کیفیت، علم مدیریت کارخانه، سیستم‌های، طراحی، توسعه علم مدیریت کارخانه، تکنولوژی اطلاعات، تولید محصول، مدل‌های موجودی کالا و انبار، تصمیم‌گیری، استقرار، توسعه، تقاضا، طراحی محصول، سیستم‌های اطلاعاتی، استراتژی محصول، مدیریت انبار

خلاصه ماشینی: "مباحث دیگر این فصل را به نویسنده به درستی به این مطلب اشاره می‌کند که‌ برای تدوین استراتژی مؤثر برای کارخانه، باید فرصت‌های موجود در نظام اقتصادی‌ حاکم بر محیط را شناخت و سپس رسالت سازمان‌ یا آنچه را که کارخانه در قبال جامعه بر عهده دارد تعریف نمود آنچه از بررسی آنالیز نقطه سر به سر حاصل می‌شود آن است که یک روش تجزیه و تحلیل روابط بیان هزینه‌های ثابت، متغیر و حجم فروش و سود در شرایط اطمینان می‌باشد خود اختصاص داده‌اند. نحوه استقرار و جایابی سالن‌ها،مراکز کاری و کارگاه‌ها در کارخانه‌ یکی از شش حوزه استراتژیک مدیریت کارخانه به شمار می‌رود که بر میزان کارآیی عملیات در بلندمدت تأثیر گذار خواهد بود هدف از این استراتژی‌ به دست آوردن آرایشی اقتصادی از استقرار و جایابی سالن‌های تولیدی‌ برای پاسخگویی به نیازها است: مؤلف این نیازها را این گونه برشمرده است: -طراحی محصول و تعیین مقدار تولید(استراتژی محصول) -تعیین ظرفیت و تجهیزات فرآیند(استراتژی فرآیند) ارتقاء کیفیت زندگی کاری(استراتژی منابع انسانی) -در نظر گرفتن محدودیت‌های مکان و ساختمان(استراتژی مکان‌یابی) وی هدف مدیریت استقرار سیستم‌های مختلف تولید را عمل کردن‌ کارخانه در حداکثر کارایی و اثر بخشی می‌داند و برای رسیدن به اهداف استقرار و جایابی،استراتژی‌های متنوعی را بر می‌شمارد: استراتژی استقرار ثابت که مربوط به تولید محصولاتی با تنوع‌ زیاد است،اما در مقدار کم تولید می‌شود. همچنین مدل نیازمندی‌های مواد وابسته را هم در بخش تولید و هم در بخش‌ توزیع بررسی کرده و سپس به چگونگی استفاده از این الگوها پرداخته می‌شود مدیر در استفاده از الگوها وابسته فهرست موجودی باید اطلاعات زیر را داشته باشد: -جدول زمان‌بندی اصلی تولید -مشخصات یا فهرست مواد -در دسترس بودن موجودی -سفارشات معوقه خرید -زمان انتظار در واقع در این فصل هر کدام از ملزومات در مبحث برنامه‌ریزی نیازمندی‌های‌ مواد (MRP) مورد بحث و سپس برنامه‌ریزی منابع توزیع DRP معرفی می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.