Skip to main content
فهرست مقالات

مهندسی راه و تحلیل ترافیکی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : ترافیک، مهندسی راه و تحلیل ترافیکی، وسیله نقلیه، روسازی، جاده‌ای، طراحی، طراحی راه و تحلیل ترافیکی، عبور ترافیک وسایل نقلیه، تحلیل ترافیک وسایل نقلیه، حجم ترافیک

خلاصه ماشینی: "اجرای فیزیکی سیستم راه عبارتند از حریم راه، روسازی،شانه‌ها،تجهیزات ایمنی، چراغ‌های راهنمایی، علائم و تابلوها روسازی و شانه‌ها پر هزینه‌ترین اقلام بخش اجرا و نگهداری راه هستند تحلیل ترافیک وسایل نقلیه در واحد زمان‌ (حجم ترافیک)،انواع وسایل نقلیه، سرعت و سایل نقلیه، و تغییرات حجم ترافیک در زمان‌ باید در طراحی راه و بهره برداری از آن‌ که هر دو عملکرد جاده‌ برای عبور ترافیک وسایل نقلیه مؤثرند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به منظور برآورده ساختن سطح ایمین مناسب باید مسافت دید مناسب‌ برای رانندگان بوجود آورد تا به آنها امکان دهد وسیله نقلیه خود را بطور مناسب متوقف کرده و از برخورد آن با موانع حرکت جلوگیری نماید. همچنین اتحادیه آمریکایی مقامات راه‌ و حمل و نقل ایالتی ( AASHTO ) نیز روشی برای طراحی روسازی برای‌ هر کدام از دو نوع روسازی ارائه داده است که مورد قبول اکثریت می‌باشد که‌ در ادامهء مبحث‌های چهارم آورده شده است و پیوندی با علم مکانیک خاک‌ دارد. از نظر طراحی راه و تحلیل ترافیک‌ خصوصیات ترمزگیری وسیله نقلیه جاده‌ای‌ یگانه جنبه پراهمیت‌ عملکرد وسیله نقلیه است گرفته می‌شود تفاوت اساسی دارد و این بدان سبب است که ترافیک جهت‌ مقابل تأثیر زیادی بر روی سطح خدمت دارد. در نظر گرفت که در مبحث‌ 6 این فصل به آن پرداخته شده است در پایان نیز به بررسی روشی برای‌ حجم ساعتی مناسب لازم جهت محاسبهء سطح خدمت و تعیین تعداد خط عبور مورد نیاز برای طراحی یک راه جدید ارائه شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.