Skip to main content
فهرست مقالات

انتخاب برینگ های غلتشی در طراحی مهندسی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : برینگ، برینگ‌ها، غلتشی، برینگ‌های، شافت، روغن، بلبرینگ‌های، دنده‌های، چرخ، انتخاب برینگ

خلاصه ماشینی: "در مواردی نظیر ماشینهای افزار که صلبیت سیستم چرخنده و دقت آن‌ اهمیت زیادی دارد،مجاز به استفاده از لقی مثبت در برینگ نبوده، بلکه برینگ باید دارای لقی منفی یعنی عدم وجود هرگونه فاصله بین‌ اجزاء غلتشی و حلقه‌های بیرونی و داخلی باشد. برینگ در حال چرخش باید لقی صفر داشته باشد و این امر به وسیله ایجاد بار اولیه سبک در جهت محوری توسط یک واشر فنری‌ تامین می‌گردد. انتخاب برینگ به قطر شافت آن(که خود توسط صلبیت مورد نیاز تعیین‌ می‌شود)،وزن و بارهای نامتعادل بستگی دارد به منظور تعیین مقدار باربر روی برینگ‌ها به علت متغیر بودن سرعت و بار،داده‌ها ساده فرض می‌شوند. بلبرینگ‌های شیار عمیق و رولبرینگ‌های استوانه‌ای که در جعبه دنده‌ها به کار می‌روند معمولا دارای‌ جا خار و خار بوده است که تثبیت محوری حلقهء بیرونی را تا حد زیادی ساده‌ نموده،امکان استفاده از محفظه با سوراخ یکنواخت بدون لبه و پله را فراهم می‌نماید. یک ترتیب ثابت-شناور موجب‌ مهار بارهای شعای توسط دو برینگ شده ضمن اینکه بار محوری‌ دنده‌های مارپیچ زاویه بزرگ ممکن است به مقداری باشد که مهار بارهای محوری و شعاعی به طور مجزا در قسمت ثابت اجتناب‌ناپذیر گردد. عموما در انتخاب سیستم برینگ‌گذاری،رولبرینگ‌های مخروطی‌ انتخاب شده که در حین نصب تنظیم می‌شوند نصب این نوع برینگ‌ها به‌ یکی از حالت‌های پشت‌به‌پشت و یا روبه‌رو انجام می‌گیرد که در برینگ‌گذاری‌ چرخ‌ها فقط از ترتیب پشت‌به‌پشت استفاده می‌شود. روش معمول بدین‌ترتیب است:حلقهء داخلی برینگ بیرونی توسط مهرهء محور جابه‌جا شده تا حدی که اصطکاک چرخ تا حد مشخصی افزوده‌ شود به این صورت که مهرهء مذکور آن‌قدر محکم شود که با چرخاندن چرخ‌ با دست،بعد از یک‌تا یک و نیم دور متوقف گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.