Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش جنسی در مدارس

نویسنده:

(34 صفحه - از 131 تا 164)

کلید واژه های ماشینی : جنسی ،آموزش جنسی ،تربیت ،آموزش جنسی در مدارس ،انسان ،دختران ،اجتماعی ،ازدواج ،زنان ،ارضای غریزه جنسی ،دینی ،غریزه جنسی ،نحوه ارضای غریزه جنسی ،اسلام ،اخلاق جنسی ،کلیسا ،کودکان ،دختران و پسران ،تربیت اخلاقی ،تربیت اجتماعی ،دیدگاه ،زمینه ،اندیشه ،روشن ،طرح ،بیان ،اخلاق جنسی از دیدگاه اسلام ،آموزش اخلاقی ،آموزش جنسی مدارس ،محدوده اخلاقی آموزش جنسی

به موازات پیشرفت علمی انسان در زمینه‌های گوناگون، مخصوصا علوم انسانی، ابعاد وجودی انسان و نیاز هر یک از ابعاد او نیز روشن‌تر می‌شود. به عنوان مثال، تربیت عقلانی انسان که در آن بر آموزش چگونه فکر کردن، کیفیت آموختن، تصمیم‌گیری، تجزیه و تحلیل و اقامه دلیل تأکید می‌شود، همچنین تربیت عاطفی انسان که در آن، چگونگی بروز عواطف، منشاء احساسات و نحوه کنترل آنها مورد بحث واقع می‌شود و تربیت اجتماعی که در آن شیوه‌های روابط اجتماعی، قوانین مدنی، برخورد با مشکلات اجتماعی، جامعه پذیری، حقوق شهروندی و پدیده شهر نشینی را مورد بررسی قرار می‌دهد و سرانجام تربیت اخلاقی که در آن از ارزش‌ها و باید و نبایدهای تربیتی سخن گفته می‌شود، مورد توجه جدی مربیان اندیشمند بوده است.

خلاصه ماشینی:

"ج) نظریه اختلاط (co education) نظریه اختلاط دختران و پسران در مدارس و مؤسسات آموزش عالی، هر چند ابتدا مطابق اصول روان‌شناسی و تحقیقات اجتماعی توصیف می‌شد و فرض بر آن بود که تحصیل مختلط، راه را برای شناخت پیدا کردن دو جنس از یکدیگر باز می‌کند و مشکل ازدواج را تسهیل می‌کند، اما به دلیل حذف مسایل اخلاقی و دینی از یک سو و تأکید بر آموزش جنسی در مدارس از سوی دیگر، خسارات ناشی از این‌گونه اختلاط، به مراتب بیش از منافعی بوده که عاید شد. و) تبیین صحیح خودارضایی و خطرهای آن، خویشتن‌داری و تأخیر ارضا تا زمان مناسب؛ ز) پرهیز از تهییج و تحریک غریزه جنسی در اندیشه، ذهن یا از طریق چشم و گوش و نظر بازی و مانند آن؛ ح) تبیین شیوه‌های صحیح همسرگزینی، ویژگی‌های همسر مطلوب و نحوه شناختن او؛ ط) تبیین مسئولیت هر یک از زن و شوهر نسبت به یکدیگر، تلاش در جهت تربیت کودک به صورت مشترک، حق آن‌ها نسبت به یکدیگر، و حق فرزندان بر والدین؛ ی) تشریح راه‌های جلوگیری از حاملگی ناخواسته، توجه به فاصله‌های لازم بین تولد کودکان، و تنظیم خانواده متناسب با سن و مقتضیات فراگیر؛ ک) بیان مراحل تبدیل نطفه به جنین، نحوه انتخاب تخمک توسط اسپرم، نحوه تغذیه کودک در دوران جنینی، تأثیر رفتارهای مادر بر جنین و همچنین تأثیر غذا و حالات روانی مادر بر او؛ ل) تبیین قبح همجنس‌بازی، امراض مقاربتی هم‌چون سفلیس، سوزاک، ایدز و راه‌های مقابله با آن‌ها؛ م) هشدار به دختران از اغفال و دستبرد گوهر عفت و یادآوری خطر روابط ممنوع؛ ن) تشریح شرایط زمانی و مکانی مقاربت، مقاربت در ایام حیض و کفاره آن؛ س) بیان عواقب سقط جنین و کفاره آن؛ ع) تبیین مسایل مربوط به تجاوز به عنف، زنای محصنه و..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.