چکیده:
هدف ر کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی دانشگاهی نقش اساسی در رفع نیازهای اطلاعاتی دانشجویان دارند، از این رو کیفیت خدماتی که ارائه می دهند نیز تاثیر مهمی بر اعتماد دانشجویان به آنها دارد. در پژوهش حاضر کیفیت خدمات ارائه شده به وسیلة کتابخانة مرکزی دانشگاه تهران و نقش آن در اعتماد دانشجویان به آن (اعتماد نهادی) بررسی شده است . روش شناسی ر این پژوهش با روش پیمایشی و استفاده از پرسشنامة ساخت یافته بین دانشجویان دانشگاه تهران انجام گرفته و تعداد نمونه ٧"٤ نفر بوده است که با روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند. یافته هار یافته های پژوهش نشان می دهد که متغیرهای مستقل تحقیق شامل «کیفیت خدمات ، رضایت مندی، ارزشیابی اثربخشی خدمات ، و انتظارات از خدمات » رابطة معناداری با متغیر وابستة «اعتماد نهادی » دارد. از این میان ، دو متغیر «رضایت مندی » و «کیفیت خدمات » دارای قوی ترین رابطه است . نتایج تحلیل رگرسیونی نشان می دهد که متغیرهای مستقل واردشده در معادلة رگرسیون پ ، ٥٤ درصد از واریانس متغیر وابسته (اعتماد نهادی ) را پیش بینی می کنند. اصالت / ارزش ر پژوهش حاضر اولین پژوهشی است که به بررسی نقش کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی در میزان اعتماد نهادی دانشجویان به کتابخانه پرداخته است . سنجش و اندازه گیری اعتماد دانشجویان به کتابخانه و عوامل موثر بر آن از قبیل کیفیت خدمات ، نقش بسیار مهمی در پیشرفت و بهبود امور کتابخانه ها دارد
خلاصه ماشینی:
117-137 بررسي نقش کيفيت خدمات ارائه شده به وسيلة کتابخانه هاي دانشگاهي در افزايش اعتماد دانشجويان به آن (مورد مطالعه : کتابخانة مرکزي و مرکز اسناد دانشگاه تهران ) دکتر فاطمه فهيم نيا١خ حسن منطق *٢ تاريخ دريافت : ١٣٩٢/٤/١٠ تاريخ پذيرش : ١٣٩٢/٧/١٠ چکيده هدف ر کتابخانه ها و مراکز اطلاع رساني دانشگاهي نقش اساسي در رفع نيازهاي اطلاعاتي دانشجويان دارند، از اين رو کيفيت خدماتي که ارائه مي دهند نيز تأثير مهمي بر اعتماد دانشجويان به آنها دارد.
پس در اين پژوهش ، اعتماد به عنوان مسئله اي در کنش متقابل دانشجويان با کتابخانه مطالعه ميش ود و سطوح اعتماد دانشجويان به کتابخانه در راستاي بهره مندي از خدمات کتابخانه اي و عوامل مؤثر بر آن ، با محوريت پاسخ به پرسش زير ارائه خواهد شد: بين کيفيت خدمات ارائه ش ده به دانشجويان در کتابخانه با ميزان اعتماد آنان به کتابخانه (اعتماد نهادي) چه رابطه اي وجود دارد؟ چارچوب نظري تحقيق «اعتماد هستة مرکزي تمامي روابط است » (ميشرا و موريسي ١٠، ٢٠٠٠).
به منظور دستيابي به اهداف فوق ، اين تحقيق بر آن است که به فرضيه هاي (کلي ، جزيي ) زير پاسخ گويد: به کتابخانه وجود داردد - فرضيۀ کلي : رابطۀ معناداري بين بهره مندي از خدمات کتابخانه اي و ميزان اعتماد نهادي دانشجويان .
" trust in Employee/Employer Relationships : A survey of west Michigan managers" seidman Business review , vol.