Skip to main content
فهرست مقالات

نقش روابط عمومی در تسهیل ارتباطات مردمی

نویسنده:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات مردمی، کارکنان، روابط‌عمومی، نقش روابط‌عمومی در تسهیل ارتباطات، ارتباطات مردمی برون‌سازمانی، اشکال ارتباطات مردمی برون‌سازمانی، اشکال ارتباطات مردمی درون‌سازمانی، تسهیل ارتباطات مردمی، اشکال ارتباطات مردمی، سازمان

خلاصه ماشینی:

"1-برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بین کارکنان و مدیریت،یکی از شیوه‌های مهم ارتباطات مردمی‌ درون سازمانی است این شیوه معمولا به دو شکل تحقق‌ می‌یابد:اول اینکه هریک از کارکنان به‌طور انفرادی با رییس‌ سازمان مربوط ملاقات کرده،دیدگاهها و مسایل خود را با وی‌ در میان می‌گذارند. افزون بر عمده‌ترین شیوه‌های ارتباطات مردمی‌ درون سازمانی که در بالا مورد اشاره قرار گرفت،حضور مدیران در بین کارکنان در حین کار و صرف عذا و بدون اطلاع‌ قبلی نیز می‌تواند به‌عنوان یک شیوه شایان توجه مدنظر قرار گیرد. روابط عمومی هر سازمان پس از اینکه مخاطبان خود را به‌ دو دسته عام و خاص تقسیم کرد،باید تقویم ارتباطات مردمی‌ برون‌سازمانی خود را بنویسد و معلوم کند که هریک از اقشار چه زمانی و با چه کسی باید دیدار کنند؛یک توصیه در این‌باره، منظور کردن مناسبتها در تقویم یا شده است. 2-ارتباطات مردمی تلفنی از شیوه‌های مرسوم و موثر در ارتباطات مردمی، (به تصویر صفحه مراجعه شود) اختصاص چند شماره تماس برای ارتباط تلفنی مخاطبان با روابط عمومی سازمان به‌عنوان سخنگوی دستگاه ذی‌ربط است. روابط عمومی باید در پایان یک دروه معین،برای مثال به‌طور ماهانه،تماسهای‌ تلفنی مردم را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کند و با استفاده از فنون مقایسه و نمودار،آنها را به نقطه‌نظرهای روشن و رهگشا تبدیل سازد و با استفاده از نظرهای هسته‌های‌ مشورتی(تخصصی)خود،رهنمودهای لازم را به گزارش‌ تحلیلی خود اضافه کرده،آن را در اختیار مدیریت قرار دهد این‌ شیوه در عمل،روابط عمومی را در برنامه‌ریزیهای‌ سازمانی دخیل کرده و در اشراف آن بر سایر بخشهای یک‌ سازمان،نقش بسیار مثبتی را ایفا می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.