Skip to main content
فهرست مقالات

ملاقات با مطبوعات: روابط عمومی ها و مطبوعات؛ وطایف و چشمداشت ها و انتظارات متقابل/ گفت و گو

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 27 تا 30)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات، روابط‌عمومی، اطلاعات، روزنامه‌ها، روابط عمومی‌ها، روابط عمومی‌ها و مطبوعات، روزنامه‌نگاری، خبرنگار، خبر، ملاقات با مطبوعات، روابط‌عمومی‌ها و مطبوعات، تصمیم‌گیری، دولت، سازمان، مطبوعات و روابط عمومی‌ها، جامعه، بحث روزنامه‌ها بحث کارشناسی، مطبوعات بخشی از جامعه مدنی، روابط عمومی‌ها و مطبوعت، اطلاعات دست به تصمیم‌گیری، انسان، کارشناسی، مطبوعات به روابط عمومی‌ها، روابط عمومی‌ها با مطبوعات، مطبوعات نتوانستند خبر، نهادهای روابط عمومی، مردم، چشمداشت ها و انتظارات، سطح انتظار از مطبوعات، تعریف انتظار از مطبوعات

خلاصه ماشینی: "این روزنامه‌نگار نمی‌تواند همپای داده‌ها حرکت کند واقعا به یک‌ کارشناس تبدیل شود و چون از وی‌ انتظار وسیع دارند،جوابگو نیست،پس‌ اطمینان به نفس خود را از دست می‌دهد بنابراین از یک سو روابط عمومی‌ خواهیم داشت که اطمینان به نفس ندارد و از طرف دیگر هم روزنامه‌نگاری که نمی‌تواند جوابگو باشد پس با دو عنصر معیوب روبرو هستیم که یکدیگر را در عدم کارآیی جریان اطلاع‌رسانی تکمیل‌ می‌کنند. آقای نعمت‌الهی:آیا این مشکل را در روزنامه‌نگاران و روزنامه‌ها مشاهده‌ نمی‌کنید؟آیا فقط مشکل از روابط عمومی‌هاست؟ انجمن روابط عمومی ایران این اعتقاد را دارد که تمام روابط عمومی‌های که در سازمانهای دولتی و غیردولتی وجود دارند مدیران و افرادش حرفه‌ای نیستند و تعداد کمی هستند که تحصیل‌کرده این‌ رشته هستند که امور را درک می‌کنند. چنین روابط عمومی که‌ قرار است چنین کاری را بکند قرار نیست‌ روزنه‌ای باشد که از آن طریق مطبوعات‌ احیانا کاشف یک واترگیت یا شاهد آن‌ باشند اما در آن طرف قضیه‌ها وظیفهء روزنامه‌نگاری ایجاب می‌کند که از هر روزنه‌ای وارد بشود و بتواند کاشف‌ چیزی باشد که مخاطبین به دنبالش‌ هستند. خبرنگاران ما قبل‌ از اینکه خبرنگار باشند،خبرگیر هستند، کسانی هستند که منتظرند تعدادی خبر به دستشان برسد وقتی که قرار است که‌ یک مطبوعاتی کار خبرگیری بکند طبیعی‌ است که خبرنگاران در امر خبرگیری‌ نمی‌توانند خیلی دنبال این قضیه بروند و من امیدوارم که خبرنگاران ما از آن حال‌ و هوای خبرگیری خارج بشوند و خودشان اجازه ندهند که روابط عمومی‌ها تنها نقش ارسال خبر را برایشان بازی کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.