Skip to main content
فهرست مقالات

کارکردهای شکایت

نویسنده:

(3 صفحه - از 7 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : شکایت، مشتری، به‌صفحه تصویرمراجعه، تولید، ارتباطات، شکایت مشتری، کفش، مصرف‌کننده، فروش، محصول، کیفیت، بازار، فرایند، کارکردهای شکایت، نیازمند، تولید کنندگان، قانونی، طرح، مجانی، فرایند شکایت نیازمند، کیفیت محصول، توسعه و تغییر اجتماعی، فرایند شکایت، ایجاد ارتباط با مشتری، خدمت، بازار تولیدکننده، نیازمندیهای مشتری، فرهنگ، مشتری و مصرف‌کننده، شرکت‌های تولیدکننده

خلاصه ماشینی: "کارکردهای‌ شکایت اکبر شاه‌کرمی (به (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) در هفته‌ای که گذشت سه بار شکایت‌ کردم:اولین مورد شلواری را که‌ خشکشویی محل بد اطو کرده بود به او برگرداندم و قرار شد که دوباره آن را شستشو و اطو کند،(البته بدون دریافت‌ وجه) دوم اینکه کفشی را که پس از یک ماه‌ استفاده به فروشنده بازگرداندم چون به‌ طرز غریبی پاره شده بود و البته کفش‌ دیگری به ازای آن گرفتم. چنین به نظر می‌رسد که اولین کسی که از شکایت منتفع می‌شود مصرف‌کننده یا مشتری است او این حق و فرصت را می‌یابد که نارضایتی خود را از کالا یا خدمت دریافت شده ابراز کند،احیانا کالا را پس داده و یا غرامت دریافت کند،و در دراز مدت همواره این اطمینان را داشته‌ باشد که می‌تواند به هنگام خرید به‌ فروشنده و تولیدکننده اعتماد کند چرا که‌ فرصت بعدی برای او باقی است. از طریق این اطلاعات‌ می‌توان نیازهای موجود در بازار را(که‌ ممکن است رقبا آن را تامین کنند) شناخت؛راه برآورده کردن آن را پیدا کرد،مشکلات محصول موجود را دریافت و مهم‌تر اینکه اعتماد مشتری را جذب کرد. این گفته به‌ (به (به‌صفحه تصویرمراجعه شود) شرطی درست است که تولیدکننده کانال‌ اطلاعاتی لازم برای ایجاد ارتباط با مشتری را فراهم کرده باشد. مشتری باید بداند که شکایت و نظرات خود را کجا،به چه‌ کسی و به طریقی مطرح کند و ارائه‌ اطلاعاتی در این خصوص برعهده‌ تولیدکننده است. آنچه در ارتباط با بحث شکایت مشتری‌ می‌تواند حائز اهمیت باشد آن است که‌ مصرف‌کننده نهایی و کلیه آحاد جامعه‌ نسبت به این نیازمندیها آگاه و حساس‌ باشند و بتوانند شکایت خود را مطرح‌ کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.