Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی و واقعیت ها

نویسنده:

(5 صفحه - از 21 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : روابط‌عمومی، ارتباطات، رسانه‌ای، اطلاعات، واقعیت‌های، هتل، اجتماعی، واقع، روابط عمومی، روابط‌عمومی و واقعیت ها

خلاصه ماشینی: "در اکثر موارد ما مستقیما این‌ نهادها و سازمانها را درک نمی‌کنیم بلکه‌ از طریق رسانه‌ها این واقعیت‌ها را درک‌ می‌کنیم،یعنی واقعیتی رسانه‌ای، اطلاعاتی که در واقعیت رسانه‌ای مستتر است می‌تواند گرایش‌ها و برداشت‌های‌ ما را از واقعیت‌های اجتماعی تحت‌تأثیر قرار داده و یا آنها را تغییر دهد. مثلا اگر یک حادثه در یک‌ کارخانه مواد شیمیایی رخ داده است‌ روابط عمومی باید قبل از اینکه رسانه‌ها وارد عمل شوند گزارشی جامع و مبتنی‌ بر واقعیت‌های حادثه تهیه نماید در این‌ مرحله لازم است تا از دانش موردنظر در زمینه فرآیندها و تکنیک‌های شیمیایی‌ استفاده کرده و گزارشی دقیق و علمی را برای رسانه‌ها تهیه کرده در این مورد خاص چون مواد شیمیایی می‌تواند بر روی محیط زیست اثر بگذارد روابط عمومی باید با دقت بیشتری عمل کرده و گزارشی دقیق،و صحیح و جامع را تهیه‌ کند. بین فرآیند ساخت‌ رویدادها و واقعیت‌های اجتماعی و ساخت ارتباطی رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها تفاوت اساسی وجود دارد که‌ در متون روابط عمومی بر آنها تأکید شده است. اما باید گفت که‌ فعالیت‌های روابط عمومی تنها بر این‌ نوع رویدادها متمرکز نیست بلکه‌ فعالیت‌هائی مثل ارتباط با مطبوعات‌ (گزارش دادن به مطبوعات‌ کنفرانس‌های مطبوعاتی)و برقراری‌ ارتباطات درون سازمانی،انتشار مجلات و نشریات،گزارش‌های تجاری و اقتصادی و غیره نیز جزء وظایف روابط عمومی است. اگر تمامی‌ ارتباطات عمومی و اطلاع‌رسانی به مردم‌ براساس رویدادهای رسانه‌ای طراحی و اجراء شود(که فرآیندی نامطلوب و در واقع غیرممکن بنظر می‌رسد)،آنگاه‌ ارتباطات عمومی عمدتا بر ارائه واقعیت‌ اجتماعی سازمانها متمرکز خواهد شد که تنها برای بخش‌های کوچکی از جامعه‌ قابل درک است(مثل اعضاء و کارمندان‌ سازمانها)."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.