Skip to main content
فهرست مقالات

افکار عمومی و روابط عمومی/ نفوذمندان رهبران نامریی جامعه/ سخنرانی/

سخنران:

(4 صفحه - از 36 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : نفوذمندان رهبران نامریی جامعه، افکار عمومی، افکار عمومی و روابط‌عمومی، اطلاعات، جامعه، مردم، روابط عمومی، سخن‌رانی دکتر محمد دادگران، سیاسی، پیام

خلاصه ماشینی: "آداب و رسوم جماعتی را بدنبال خود دارد اما تولید نیست،اما افکار عمومی رونده و مانند نسیم است، می‌آید و می‌رود؛مانند افکار عمومی که‌ در زمان حمله آمریکا به هواپیمای ایرانی‌ در خلیج‌فارس وجود داشت،اما الآن به‌ آن اندازه نیست و یا گفت‌وشنودها و تعارضاتی که در انتخابات دوره هفتم‌ وجود داشت ولی در حال حاضر به آن‌ شدت نیست؛پس دارای تغییرات سریعی‌ است. در نتیجه افکار عمومی همیشه وجود داشته باشد ولی از قرن هجدهم این بحث‌ را به میان می‌کشند که ضمن اینکه یک‌ نسیم است می‌آید و می‌رود و ماندگاری‌ و پایداری آن زیاد نیست اما می‌شود آن‌ را اداره و راهبری کرد. دکتر دادگران افزود:شناخت افکار عمومی معمولا از این فکر سرچشمه‌ می‌گیرد که حکومتها باید احساسات و اعتقادات مردم را به حشاب آورند زیرا افکار عمومی به مثابه یک پدیده فقط در شرایطی بوجود می‌آید که در آن تعارض‌ اندیشه وجود دارد. یعنی اگر وظایف روابط عمومی را اطلاع‌رسانی و آگاه ساختن مردم بدانیم‌ و بازتاب اطلاعات و آثار آن را و سلیقه‌های مردم را ببینیم متوجه‌ می‌شویم،یک فرایند ارتباطی مستمر و مداوم وجود دارد،که این استمرار باید وجود داشته باشد در این میان شناخت‌ افکار عمومی مثل لو لایی است که مردم را به مدیران و مدیران را به مردم مرتبط می‌کند. روابط عمومی تلاش می‌کند نظرات مردم‌ را در درون و برون سازمان بشناسد و آن را به مدیر منتقل کند و براساس آن‌ مدیر می‌تواند برنامه‌ریزی دقیق داشته‌ باشد و این حاصل نمی‌شود جز با شناخت افکار عمومی که برای این کار روشهای گوناگونی وجود دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.