Skip to main content
فهرست مقالات

روانشناسی تبلیغات

نویسنده:

(5 صفحه - از 34 تا 38)

کلید واژه های ماشینی : تبلیغات، روانشناسی تبلیغات، به‌صفحه تصویرمراجعه، پیام، کامپیوتری، فیلم، ماهواره‌ای، فروش، مخاطبین، شبکه‌های

خلاصه ماشینی: "اکنون در هر دقیقه‌ هزاران کالای نو در سطح جهان وارد بازار می‌شود که تکمیل‌تر و کارآمدتر از قبل بوده است و تولیدکنندگان می‌کوشند تا بازارهایی برای محصولات خود پیدا کنند ولی چگونه و در کجا،شاهد هستیم که شبکه‌های ماهواره‌ای علاوه بر پیامدهای فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و ابزار ارزان در سطح وسیعی برای‌ کالاهای تجاری نیز می‌باشد و کشورهای‌ غربی با آوردن ماهواره‌ها به مشرق‌ زمین علاوه بر فرهنگ و علم،بازار فروش‌ خوبی برای کالاهای خود پیدا کرده‌اند بطوری که کمپانی‌های بزرگ مثل تویوتا باید برای تبلیغ خود در این شبکه‌ها آگهی‌ بدهند،زیرا در کشور ژاپن پدیده‌های‌ شبکهء ماهواره‌ای بیشتر از شبکه‌های‌ داخلی است. اما در کشور ما تبلیغات حیطه‌ و شکلی دیگر دارد و قابل مقایسه با کشورهای قبلی نیست،در این نوشته ابتدا به تعریف تبلیغات،شرایط تبلیغ و سپس‌ به بررسی روانشناسی تبلیغات،حیطه و انواع تبلیغات در جهان می‌پردازیم و در انتها توجه شما را به نظر چندین‌ تولیدکننده در مورد تبلیغات کالاهای‌ خود و در مقابل،نظر افراد را در مورد کالاهای تبلیغاتی جلب می‌نمائیم. در این روش کلای موردنظر را با وقایع و لحظات مطلوب و خوشایند مانند عشق، محبت،ازدواج،داستان تاریخی،پیروزی، ضرب المثل،خنده و تولد همراهی می‌کنند تا همزمانی آنها با افراد جامعه که با این‌ رویدادهیا خوشایند برخورد می‌کنند یک‌ تداعی با کالای موردنظر ایجاد شود تا فرد با دیدی مطلوب و روحیه‌ای شاد به‌ خرید آن کالا بپردازد. باید در کنار تبلیغات صحیح کیفیت کالاها را بیش‌ از این در نظر گرفت و کالاهای مرغوب را تبلیغ کرد تا تعبیر از کالا و حس بدبینی از افراد جامعه دور شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.