Skip to main content
فهرست مقالات

تصویر رسانه است

نویسنده:

(6 صفحه - از 44 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : تصویر ،اطلاعات ،رسانه‌ای ،اخبار ،تصویر رسانه ،پیام ،هنر ،فیلم ،نقاشی‌های ،سواد بصری ،سینما ،ارتباط ،زبان ،عکس‌های ،سواد بصری و درک تصویری ،تبلیغاتی ،هنر ارتباط تصویری نقشی ،نقش ،اجتماعی ،مخاطب ،انتزاعی ،طرح‌های ،زبان تصویر ،قابلیت ،درک تصویری ،کلام ،کاربردهای ،درک تصویری انسان‌ها تحت‌تأثیر فرهنگ ،اندیشه‌ها ،عکس‌های خبری مطبوعات و عکس‌های

خلاصه ماشینی:

"از آنجا که بسیاری از این‌گونه‌ تصاویر مربوط به زمان‌های دورتر از تاریخ پیدایش خط که خود نیز حاصل تکامل ارتباط تصویری است،می‌باشند اهمیت آنها بیشتر بر ما آشکار می‌شود. از میان نقش‌هایی که تصویر در زندگی ما ایفا می‌کند نقش‌ اخباری و ارتباطی آن به دلیل قابلیت انطباق یافتن با زمان،در طول تاریخ زنده مانده و این قابلیت به زایش‌ خط،سمبل،نماد و زبان ویژه تصویری نیز منجر شده است. زبان تصویری مانند کلام و حروف دارای آن چنان قواعد و اصول منظم و منطقی و از پیش طرح شده‌ای نیست که‌ در طول زمان توسط انسان ساخته و پرداخته شده باشد و این باعث گستردگی و اشتراک نسبی آن در جوامع‌ گوناگون گردیده است. زبان تصویر قدرت‌ شگفتی در انتقال اخبار و مفاهیم دارد چرا که خود از وجوه‌ حسی بالایی برخوردار است و تأثیر آن از نوع تأثیرهای‌ تعاملی و ریشه‌ای است،هرچند که خود این تأثیر و تداعی‌ها نیز در حد بین هنر تعاملی و هنر تبلیغی‌ درجه‌بندی شده‌اند. زیرساخت انتزاعی تصویر که ریشه در هوش و احساس ما دارد باعث شیرینی ارتباط تصویری می‌شود و فرصتی به‌ دست می‌دهد تا مخاطب،آسوده از عقلانیت و استنباطهای کلیشه‌ای،پیام تصویری را از طریق ارتباطی‌ درونی و صمیمی دریافت کند و به نوعی،در عمل‌ دریافت پیام اعمال نفوذ کند. و امروزه به خاطر ارتباط گسترده و همه سویه‌ای که به‌ وسیله تصویر چه به‌عنوان پیام‌دهنده و چه در قالب‌ مخاطب با دیگران می‌گیریم و به واسطه اخبار،اطلاعات‌ و آگاهی‌هایی که از طریق آن کسب می‌کنیم درمی‌یابیم که‌ تصویر رسانه است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.