Skip to main content
فهرست مقالات

روابط عمومی در مطبوعات با نگاهی به روزنامه های صبح، خانواده، اطلاعات، سلام، کار و کارگر، رسالت

گزارشگر:

(5 صفحه - از 50 تا 54)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، روابط‌عمومی، روابط‌عمومی در مطبوعات، روزنامه اطلاعات در تاریخ، مردم، سازمان، نقش روابط‌عمومی، روابط عمومی‌ها، عصر ارتباطات، نقش روابط‌عمومی و جامعه مدنی

خلاصه ماشینی:

"اطلاعات روزنامه اطلاعات در تاریخ هشتم مهرماه 77 مقاله‌ای‌ تحت‌عنوان«نظریه‌ای جدید در روابط عمومی»به قلم‌ مهدی باقریان در دو شماره به چاپ رسانده و در آن به‌ مفهوم روابط عمومی اشاره کرده و آن را به‌عنوان یک‌ نهاد تخصصی مشتقل که«مسئول آگاهی سازمان و افراد جامعه»است و وظیفه حرفه‌ای آن ایجاب می‌کند زمینه‌ «ایجاد وفاق و سازگاری بین مصالح فردی و منافع‌ عمومی»را فراهم سازد،سپس به سیر تحول الگوهای‌ روابط عمومی در ایران می‌پردازد و آن را به سه قسمت: 1-الگوی روابط عمومی سنتی،2-الگوی روابط عمومی آرمانی،3-الگوی توسعه روابط عمومی‌ اندیشمند تقسیم می‌کند و در مورد هرکدام توضیحاتی‌ ارائه می‌کند و در پایان نتیجه می‌گیرد که اگر توصیه‌های‌ روابط عمومی ایران جنبه کاربردی پیدا کند و شرایط برای تحقق مبانی و توقعات معطل مانده ایجاد شود، می‌توان گفت روابط عمومی اندیشمند به اهداف موردنظر خود دست پیدا خواهد کرد و این امر در دراز مدت‌ می‌تواند چارچوب خوبی برای پویایی،کارآمدی و تأثیرگذاری مثبت در عرصه فعالیت و امور باشد. اطلاعات روزنامه اطلاعات در تاریخ دوم آبان‌ماه گزارشی در سه‌ شماره به مناسبت برپایی نخستین همایش بررسی مسایل‌ روابط عمومی ایران تحت عنوان«روابط عمومی؛بیان‌ فعالیت‌های سازمان از طریق همکاری با رسانه‌ها و جلب‌ افکار عمومی»به چاپ رسانده که با توضیحی از روابط عمومی آن را به‌عنوان افکار عمومی برای‌ کمک‌های معنوی و پشتیبانی و تصمیمات و عملکرد یک‌ سازمان قلمداد کرده و با بررسی و تجزیه و تحلیل‌ دیدگاههای مردم و انتقال آن به مدیریت سازمان آن را برای اتخاذ تصمیمات اصولی در هر زمینه یاری می‌دهد که‌ لازمه این امر پذیرفته شدن فعالیت روابط عمومی از سوی‌ مدیران سازمان و باور قلبی آنان به ضرورت فعالیت‌ واحدهای روابط عمومی است،که متأسفانه امروزه‌ روابط عمومی‌ها از عملکرد خوب و قابل قبولی برخوردار نیستند و به‌ویژه در ارتباط با رسانه‌های گروهی، نامناسب و ضعیف عمل می‌کنند و بجای آن‌که راهگشای‌ خبری مطبوعات باشند،سر راه آنها هستند و با عملکرد نادرست و غیر علمی خود روند نشر اخبار و اطلاعات از مجاری صحیح و قانونی را کند می‌کنند،سپس به بررسی‌ مسایل روابط عمومی در همایش پرداخته است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.